این کتاب راهنمایی است برای مدیران فروشی که می خواهند اعضای تیم خود را کوچ کنند. آنها باید یاد بگیرند بین اعضای تیم فروش ارتباطی قدرتمند و اثربخش برقرار کنند. مدیران فروشی که می خواهند بدانند به اعضای تیم خود قدرت بدهند. همچنین ترس هایشان را کنار بگذارند ویک کوچ فروش بسیار تاثیرگذار و حرفه ای شوند.
مدیران فروش، کارآفرینانی هستند که می خواهند یک تیم فروش موثر و کارآمد داشته باشند. این کتاب برای مشاوران، مربیان و کوچ ها مناسب است. مدیران فروش حرفه ای و بی نظیر، آن هایی نیستند که می توانند معامله های بیشتری را انجام بدهند. یک مدیر فروش و یک کوچ هر کدام به مجموعه مختلفی از مهارت ها و تکنیک ها نیاز دارند. مثلا یک کوچ حرفه ای کمتر نگران هدف های فروش کارمندان هست. و دغدغه مهم اصلی او رشد فردی کارکنان است.
یک کوچ فروش حرفه ای چگونه است؟
یک کوچ فروش حرفه ای می تواند تفاوت بین یک شرکت موفق، یک شرکت در حال رشد و یک شرکت ورشکست شده در عملکرد تیم فروش آن شرکت ها است. شما در اینجا متوجه می شوید، چرا ترس، دست و پای بعضی مدیران فروش را می بندد و آن ها را فلج می کند. چطور می توان کاری کرد که اعضای تیم فروش مسئولیت پذیر شوند. چطور می توان اولین مکالمه کوچینگی را پیش برد.
مدیر و کوچ دو نقش کاملا مختلف هستند. به این معنی که اگر بخواهید کارکنان خود را به سوی موفقیت بکشانید، باید بتوانید از یک مدیر به یک کوچ، و برعکس تبدیل شوید. وقتی در این مسیر مهارت لازم را به دست آوردید، می توانید بر ترس هایتان غلبه کنید. یک رابطه قابل اطمینان و موثر کوچینگی را با کارکنان خود شکل دهید. وقتی می خواهید فردی را تحسین کرده و از او تشکر کنید، گفتن “کارت خوب بود” به تنهایی کافی نیست. بسیاری از مدیران می دانند که تحسین کردن اعضای تیم یک ابزار موثر برای انگیزه دادن به آن ها است. اما یک جمله ساده و عمومی همچون “کارت خوب بود” کفایت نمی کند.
برای آن که نظر خود را صادقانه با آن ها در میان بگذارید، باید با دقت بیشتری به کارهایشان توجه کنید و به آن ها یک بازخورد کوچینگی دهید. بار دیگر که خواستید کار یک نفر را تحسین کنید، این جمله را امتحان کنید: خیلی خوب توانستی پروژه جدید را مدیریت کنی. خیلی صبور بودی و همیشه خوش بین هستی. این خلاصه کتاب صوتی را یوبوک برایتان فراهم کرده است. با یوبوک همراه باشید.
گوینده: لیلا ولی پور
دیدگاهتان را بنویسید