سه راز اصلی موفقیت به عقیده ۱۴۷ کارآفرین
کارآفرینان هوشمند و موفق همیشه در حال رشد کسب و کارشان هستند. آن ها تمام راه های موفقیت در شغلشان را شکار می کنند. یکی از راه های موفقیت این است که خودتان را در ذهن افراد موفق بگذارید. سعی کنید بفهمید در ذهن آن ها چه می گذرد و برای موفقیت کسب و کارشان به چه راه هایی روی آوردند. تمامی این کارآفرینان سعی می کنند اسرار موفقیت را یاد بگیرند. به علاوه آن ها در تلاش هستند که یک یا دو تکنیک جادویی را به کار ببرند و از طریق آن نتایج مثبت را در کسب و کارشان ایجاد کنند.
کلید موفقیت، ایده های شما است
تمامی افرادی که می خواهند موفق شوند دوست دارند کلید موفقیت را داشته باشند. کلید موفقیت برای هر کارآفرین متفاوت است. هر یک از آن ها روش های متفاوتی برای رسیدن به پیشرفت در کسب و کارشان به کار می برند.
هر کارآفرین با توجه به زمینه ای که در آن کار می کند، ایده های متفاوتی دارد. همچنین روش های مختلفی را برای پیاده سازی آن ایده ها به کار می گیرد. مصاحبه هایی از ۱۴۷ کارآفرین برتر در مورد موفقیت کسب و کارشان صورت گرفته است. طی این مصاحبه ها، آن ها سه دلیل عمده را عامل پیشرفت کسب و کار و رسیدن به خواسته هایشان می دانند.
با ما همراه باشید که با این سه عامل مهم و تأثیرگذار برای موفقیت در کسب و کار آشنا شویم.
پافشاری کن و گرنه به هیچ جایی نمی رسید
به محض اینکه کسب و کار خودتان را راه بیندازید، مورد هجوم افکار و انرژی های منفی دیگران قرار میگیرید. ممکن است دوستان، خانواده یا اطرافیان، شما را با حرف هایشان مایوس و ناامید کنند. اما نباید کم بیاورید. شما باید برای رسیدن به خواسته هایتان از تمام موانع عبور کنید. فراموش نکنید که هیچ گاه راه رسیدن به موفقیت یک راه صاف و بدون پیچ و خم نیست. جاده موفقیت یک جاده طولانی و سخت است اما شما مرد عمل هستید، پس می توانید از این جاده های سخت عبور کنید.
کارآفرینان موفق از همین جاده های سخت و مسیرهای طولانی عبور کردند، پس اگر شما نیز می خواهید مثل آن ها شوید باید این حقیقت را بپذیرید و سختی های کار را به جان بخرید.
برخی شروع خوبی ندارند و کسب و کارشان را با روش های درست آغاز نمی کنند. برخی از افراد ضررهای زیادی می کنند و ممکن است سرمایه عظیمی را از دست دهند. اما تنها راه بیرون آمدن از این سختی ها، ضربه ها و کمبود ها این است که هیچ گاه پا پس نکشید و به مسیر خود ادامه دهید.
افراد مختلف در مورد پافشاری برای رسیدن به هدف چه نظراتی دارند؟
(Katie Krimitsos) مجری پادکست (Biz Women Rock) به این نکته اشاره می کند که شما باید این نگرش را در ذهن خود تقویت کنید که “هیچ گزینه دیگری جز موفقیت ندارید.”
وی در ادامه می گوید: “این موضوع بسیار مهم است و حتماً باید آویزه گوشتان کنید. وقتی زمین می خورید و خاکی می شوید، تنها کاری که باید بکنید این است که بلند شوید، لباستان را بشورید، و به مسیرتان ادامه دهید.”
با توجه به این سخن، متوجه می شویم که ایجاد نگرش چقدر برای پافشاری روی هدفتان به شما کمک می کند. همیشه با خود تکرار کنید که اگر موفق نشوید شکست بزرگی می خورید و به یک بازنده تمام عیار تبدیل می شوید. همین دید به شما کمک می کند که برای رسیدن به خواسته تان و همچنین کسب موفقیت، سختی ها را کنار بگذارید و به مسیر خود ادامه دهید.
پیتر آی وی (Peter Ivey)، یکی از سرآشپزهای رستوران (Reggae) است. طبق گفته او، یکی از راه های رسیدن به موفقیت این است که بدانید ” چه زمانی باید در بزنید و چه زمانی باید در بسازید.”
با آدم های باهوش رفت و آمد کنید
تمامی کارآفرینان بر این نکته اتفاق نظر دارند که موفقیت به تنهایی به دست نمی آید. برای رسیدن به موفقیت نباید مسیر خود را به تنهایی انتخاب کنید. بدون شک هیچکس بدون کمک دیگران و راهنمایی های آن ها نمی تواند راه درست را انتخاب کند.
سعی کنید با آدم های باهوش و هدفمند دوست باشید و از تجربه های آن ها بهره بگیرید. وقتی مسیر موفقیت را با یک آدم باهوش می روید، خیلی سریع تر به هدفتان می رسید. آدم های باهوش همانطوری که زندگی خودشان را متحول می کنند می توانند زندگی شما را هم تغییر دهند.
افراد باهوش در زندگیشان تصمیم های درستی می گیرند. پس اگر با چنین افرادی نشست و برخاست کنید نوع نگرش و دید شما نسبت به تمامی امور تغییر می کند و به این ترتیب می توانید تصمیم های درست و خوبی را برای خود، زندگی و کسب کارتان بگیرید.
نگاهی به زندگی افراد موفق بیندازید. اگر به حرف های آن ها توجه کرده باشید متوجه می شوید که آن ها این مسیر سخت و پر پیچ و خم را به تنهایی طی نکرده اند. همیشه یک نفر بوده است که راه درست را به آن ها نشان داده و چه بسا با حرف ها و راهنمایی هایش راه بهتر و کوتاه تری را هم برایشان ترسیم کرده است.
نمونه هایی از یک تیم باهوش
کریستن راسل (Kristen Russell)، مدیرعامل شرکت (River Employee Benefits) است. او شگرد جالبی برای استخدام کارکنان خود دارد. این مدیر عامل استخدام کارکنان را مانند استخدام یک مربی کسب و کار می بیند. راسل وقتی تلاش می کرد که برای اولین بار کسب و کارش را راه اندازی کند، یک نفر را استخدام کرد. او می گفت که نمی خواهد با آن شخص به غیر از این قرارداد شش ماهه هیچگونه رابطه ای داشته باشد. اما ۱۰ ساله بعد، این دو همدیگر را ماهی دو بار ملاقات می کردند و دوستان خیلی خوبی برای یکدیگر شده بودند.
کیمانزی کانستبل (Kimanzi Constable) یک مشاور بین المللی است. برای او بسیار مهم است که در تیم خود چه کسانی را داشته باشد. همیشه به این نکته توجه می کرد که باید از افراد باهوش و نخبه در تیم خود استفاده کند. به همین ترتیب یک تیم دوستانه و کوچک تشکیل داد. این تیم هر روز استراتژی های مختلفی را برای کسب و کارش در نظر می گرفتند. در واقع این تیم دوستانه به او کمک کرد که مسیر موفقیت را بسیار سریع تر طی کند.
یکی دیگر از نمونه های انتخاب افراد باهوش به جاش دورکین (Josh Dorkin) برمی گردد. او بنیانگذار جیب های بزرگ تر (Bigger Pockets)، یک شرکت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. دورکین همچنین به داشتن یک تیم باهوش و متخصص تاکید می کند. او بیان می گوید داشتن یک تیم باهوش که چشمانداز روشنی در مورد فعالیت های شرکت و کسب و کار شما دارند، باعث برد شما می شود.
دیگه وقتشه قدم بردارید
برای داشتن آخرین کلید موفقیت نیازی نیست که شق القمر کنید. از طرفی نمی توانید از انجام آن نیز شانه خالی کنید. باید آماده شوید و اقدام کنید. در واقع آخرین کلید موفقیت به نظر ساده می آید اما در عمل کمی سخت است.
جی وی کروم (JV Crum II) یک نویسنده است که چندین کسب و کار چند میلیون دلاری را راه اندازی کرده است. به عقیده او باید برای هر کاری که می خواهید انجام دهید تمرکز داشته باشید. از همه مهم تر اینکه آن کار را باید مداوم انجام دهید.
جسیکا بلانچر (Jessica Blanchard)، یک مربی یوگا و بنیانگذار «stop feeling crappy» است. از نظر او راز موفقیت این است که هر روز کار کنید و مهارت های خود را افزایش دهید.
گاهی لازم می شود برای رسیدن به موفقیت کارهایی را انجام دهید که هیچ ارتباطی با رشته شما ندارد. ممکن است شما در یک زمینه به خصوصی کار کنید اما مجبور باشید در مسیر رسیدن به این خواسته، کارهایی را انجام دهید که چندان ارتباطی با زمینه کاری شما ندارد. بسیاری از کارآفرینان برتر در مورد اهمیت سخت کوشی در زمینه فروش و بازاریابی سخنرانی می کنند. آن ها قصد دارند که از این طریق کسب و کار خودشان را گسترش دهند و برند خودشان را به دیگران معرفی کنند. در واقع این کار آن ها هیچ ارتباطی به زمینه شغلیشان ندارد اما باعث می شود که در کارشان پیشرفت کنند.
افراد موفق چگونه با عمل زندگی شان را متحول کردند؟
مارک اسمیت (Marc Smith)، دامپزشک و بنیانگذار PetTao است. او کسب و کار خود را در تنسس تأسیس کرد. اسمیت بر این باور است که اگر می خواهید تجارت خودتان را فراتر از مشتریان محلی گسترش دهید باید از منطقه امن خودتان خارج شوید، ریسک پذیر باشید و در مورد بازاریابی و پیشرفت تجارتتان اطلاعات کسب کنید.
به محض این که کار درست و مناسبتان را پیدا کنید، اقدام به عمل می کنید. استف گودرو (steph Gaudreau)، بنیانگذار (Stupid Easy Paleo) است. او می گوید که شخصیتی سر به زیر و ساکت داشت. اما یک روز یک محتوای بزرگ تولید و در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. سپس از آن روز به بعد هر روز برای جذب دنبال کننده هایش در شبکه های اجتماعی تولید محتوا می کرد.
همانطور که در حال تلاش برای به کارگیری این رازهای موفقیت در کسب و کارتان هستید، این نکته را فراموش نکنید که زمانی را صرف خودتان کنید که بدانید بهترین انتخاب و مسیر برای شما چیست.
قشنگی کسب و کار همین است!
برای مثال دانیل چوفی (Daniel Chohfi), مؤسس (Vitamina Publicitária) در کشور برزیل است. به عقیده وی باید تمام تمرکزتان را بر روی« انجام کار» بگذارید. او می گوید افراد زیادی را دیده است که تمام وقت خود را صرف شبکه های اجتماعی و اینترنت می کنند و زمان کافی را برای انجام اقدامات لازم جهت رشد خود و موفقیت در کسب و کارشان اختصاص نمی دهند.
یکی از جذابیت های داشتن کسب و کار همین است. شما اصول ثابت شده در کسب و کار را استفاده می کنید و آن ها را متناسب با نیازهای شخصی و موقعیت های خاص خودتان تطبیق می دهید.
دیدگاهتان را بنویسید