یوسف شکیبان را بهتر بشناسید…

بیزنس کوچ و متخصص خلق رشد در کسب و کار

{از 9 سالگی} ثبت نام در کلاس های آموزش قرآن، کامپیوتر، تئاتر و ژیمناستیک

– آموزش روخوانی قرآن کریم

ثبت نام در دارالقرآن بسیج، حسینیه گلشن و تحت نظر شهید بزرگوار جناب سرهنگ یوسف گلکار؛ که 6 سال و تا پایان دوره تجوید سطح یک – حلیه القرآن- ادامه داشت.

– کامپیوتر

به گفته خودشان محیط آموزشی کامپیوتر اون موقع اینقدرا جذابیت نداشت. از تاریخچه و محیط سیاه و سفید MS-DOS  و نهایتاً NC با تدریس آقای مهندس شمس شروع شد. که دست آخر منجر به مدرس شدن ایشان در همان مرکز به عنوان جوان ترین مربی در سن 17 سالگی شد. با دوره های آموزشی اپراتوری مقدماتی و پیشرفته، ICDL، کامپیوتر برای خردسالان، عکاسی دیجیتال و فتوشاپ برای انواع مخاطبان؛ از دبیران آموزش و پرورش ( دوره ضمن خدمت) گرفته تا عکاسان کلاسیک.

–  تئاتر

در ادامه گریزی 3 ساله به تئاتر، در محضر استاد مرتضی فلاحیان و اجرای برنامه های فرهنگی و ایضاً فیلمبرداری مقدماتی زدند.

–  ژیمناستیک

آموزش ژیمناستیک را به مدت 9 سال با آقای فتح الهی شروع کرد که تا مرحله ی مربیگری در مجموعه های ورزشی یادگار امام (ره)، کانون هنر و مجتمع ورزشی لشگر 84 ارتش ادامه داشت.

دبیرستان

اول دبیرستان را در مدرسه عالی شهید مطهری ( علوم و معارف اسلامی)، آغاز کرد که به نوعی عمیق ترین بخش ماجرای شناختش رقم خورد. بعد از آن به طور جدی کامپیوتر و روزنامه نگاری رو دنبال کرد. ضمن برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاری به عنوان سردبیر در ماهنامه هدف سبز بنیاد شهید مشغول به فعالیت شد. بعد از تشکیل سازمان دانش آموزی در کشور، اولین ماهنامه دانش آموزی کشور با عنوان دیدار را با همکاری 40 خبرنگار افتخاری از بین دانش آموزان راه اندازی کرد. و بعد از آن نشریه سرمشق را در مقام سردبیر و گرافیست راه اندازی نمود که در مسابقات سراسر کشور در بین 600 نشریه شرکت کننده موفق به کسب رتبه نخست و دریافت دیپلم افتخار گردید. در این بین ضمن اشتغال به تحصیل، کلاس های آموزش کامپیوتر و آموزش ژیمناستیک نیز برقرار بود. پس از اخذ دو دیپلم (ریاضی- کامپیوتر) سرپرستی استانی روزنامه کارگزاران را تا قبل از تعطیل شدن بر عهده داشت و همزمان آژانس کامپیوتر گرافیک کلیک را راه اندازی نمود.

کاردانی MBA

ضمن تحصیل در مقطع کاردانی رشته  MBA، و ارتقاء مجموعه به کانون آگهی و تبلیغات کلیک، تقریباً در اکثر بخش های تبلیغاتی از طراحی تا چاپ افست و دیجیتال فعالیت داشت. برای تولید تندیس های مناسبتی یک دستگاه حکاکی و برش لیزر غیر فلزات گرفت و شروع به تولید محصولات دکوراتیوی با برند یومارت نمود. پس از مدتی برای تجارت به خارج از ایران (چین) سفر کرد. سفری به قصد آغاز تجارتی نو در پیشه ای پرآوازه که به دلایلی غیر ارادی به اولین و آخرین پارت از این تجارت تبدیل شد.

کارشناسی و باز کارآفرینی

ضمن شروع تحصیل در مقطع کارشناسی رشته مدیریت برنامه ریزی با ساخت اولین زیپ لاین استاندارد کشور، موفق به راه اندازی اولین شرکت ساخت زیپ لاین استاندارد در کشور شدند.  شرکت موج پدیده زاگرس ( گروه بازی سازی زیپ لاین سابق)، در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت های ساخت و راه اندازی ادونچر پارک و انواع بازی های هیجانی از قبیل زیپ لاین، ایگل زیپ، زیپ اتومات، سرسره پرواز، تاب هیجان، تله سیژ، اسکای شوتینگ و… می باشد. گروه دکوراسیون مذهبی و سنتی عروج نیز، یکی دیگر از کسب و کارهایی است که برای اولین بار در غرب کشور راه اندازی شد. ساخت و تولید بسیاری از المانهای مذهبی، سازه های دکوراتیو پیش ساخته، تجهیز مساجد و اماکن مذهبی و طراحی و اجرای نماهای سنتی از جمله فعالیت های آن به شمار می رود.

کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع ارشد و رشته مدیریت بازرگانی- بازاریابی، در ادامه آن همه تجربه در زمینه های مختلف بازار، جذابیت خاصی داشت. مضافاً اینکه به خاطر نبود کتابی با سرفصل های مشخص شده دانشگاه در درس مدیریت تبلیغات و برند؛ کتابی را با همین عنوان برای دانشجویان این مقطع به چاپ رساند. کتاب بعدی را با نام TPA Model of Success متناسب با بازار و جغرافیای خودمان برای مشتاقان طریقت موفقیت نوشت. و در ادامه کتاب موز 1000 ، با بررسی تکنیک های عامیانه در تبلیغات نیز به چاپ رسید. چند مورد مقاله علمی پژوهشی در باب تبلیغات و بازاریابی با نگرش بومی نیز، نگارش و به چاپ رسید. دستاوردهای ورود به حوزه ی علمی در بازاریابی، مزید بر علت شد تا به بازتعریفی از بازاریابی متناسب با آنچه اتفاق افتاده بود، دست یابد.

مزرعه پدری

ورود به حوزه کشاورزی مدرن با حمایت و هدایت مرد کارآفرینی ایران، دکتر علی اصغر جهانگیری و راه اندازی نهالستان مزرعه پدری با کشت گیاهان دارویی و کشت برخی نهال های مثمر از قبیل توت موزی، آربوزیا، رز بری، انگور فرانسوی، آلبالو مجاری، انجیر آمریکایی، گیاه لیف، سالویا، سانتولینا، به لیمو، چمن لیزوماکیا و فرانکینیا و در نهایت تولید گرانترین میوه ایران با نام فیسالیس که تجربه ی شیرینی بود.

پارت دوم فعالیت گلخانه ای برای تولید گیاه معجزه گر آلوئه ورا، فلفل رنگی، ریحان، گوجه و خیار نیز در برهه هایی انجام گرفت. خرید زیتون، روغن کشی و بسته بندی منحصر بفردی که در آن سال ها از آن انجام داد باعث شکل گیری هرچه قدرتمندتر برند مزرعه پدری شد.

هم اکنون

بعد از سالها کسب تجربه و دانش در حوزه های مختلف، تصمیم به راه اندازی آکادمی لایف و بیزنس کوچینگ یوبان گرفت. تا با به اشتراک گذاشتن تجربیاتش ضمن انجام رسالتش، تسهیل گری باشد برای رشد و بالندگی برندهای سرزمین جاوید ایران. باشد که در سایه لطف یزدان، و همراهی مشتاقان واقعی ایران بزرگ به این مهم بپردازد.

یوبان باش