جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
youbaan-logo
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
جستجو کردن
Close this search box.
youbaan-logo
[dm-modal]
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی

وبلاگ

استراتژی‌ها و برنامه های برند

1399/09/23
برندینگ

استراتژی برند به برنامه بلندمدت توسعه یک برند به منظور دستیابی به اهداف ویژه اطلاق می‌گردد. یک استراتژی جامع برند بر تمام جنبه‌های کسب و کار تأثیر می‌گذارد و مستقیماً با نیازها و احساسات مشتری و محیط های رقابتی مرتبط است.

تعریف هدف در برندینگ و برندسازی

تعریف هدف، به آغاز استراتژی توسعه برند کمک می‌نماید. به عبارت دیگر، این فرآیند با تعیین اهداف کسب و کارتان شروع می‌شود. چرا برند جدیدی ایجاد می‌کنید؟ چه انتظاری از راه اندازی یک برند دارید؟ در پایه‌ریزی زیربنای تلاش های استراتژیک برندسازی، تعریف اهداف بلند مدت در اولویت قرار دارد. برای مثال، آیا شما در تلاش برای رسیدن به مخاطبان جدید هستید؟

استراتژی برند برای دستیابی به هدف فوق کاملاً با استراتژی کسب و کاری که می‌خواهد سهم بازار یک شرکت رهبر در یک طبقه خاص را به دست آورد متفاوت است. به همین دلیل تعریف هدف، نقطه شروع اساسی برای استراتژی هر برند است.

یادآوری: بهترین برندها نیز زمانی که تغییراتی در بازار، مصرف کننده و محیط مشاهده می‌کنند، استراتژی خود را تغییر می‌دهند. به این موارد دقت نمایید. همان گونه که اهداف زندگیتان به مرور زمان تغییر می‌کنند، ممکن است اهداف برندتان نیز تغییر کنند. به طور مشابه ممکن است برنامه زندگیتان را تعدیل کنید. بنابراین تغییر برنامه بازاریابی برندتان غیرطبیعی نمی‌باشد.

در نهایت، زمانی که فرصت‌هایی برای رسیدن به اهداف‌تان در زندگی به دست می‌آورید طبعاً به سمت آنها می‌روید، بدیهی است که زمانی که فرصت‌هایی کوتاه مدت برای رشد و دستیابی به اهداف بلند مدت برندتان حاصل می‌گردد بایستی در برنامه و مسیر خود تجدید نظر نمایید.

استراتژی‌های برند در فضای ذهن

نقطه آغازین برای تمامی برندها، توسعه آگاهی برند است. آگاهی، لازمه‌ی تمامی بازارهاست. ابتدا به این خاطر که ذهنیت ریسک خرید را کاهش می‌دهد. دوم اینکه در بسیاری از بازارهای با درگیری پایین می‌تواند خرید را در پی داشته باشد. همچنین لازم است که مصرف‌کنندگان دریافت‌هایی را در خصوص کیفیت عملکرد برند توسعه دهند. این دریافت‌ها با گروه محصول و استانداردهای اعمال شده بواسطه رقابت، مقید می‌گردند. این به درک عمومی پذیرش محصول مربوط می‌شود. این دو دریافت در کنار یکدیگر ریسک خرید مصرف کننده را کاهش می‌دهند. ما می‌توانیم بگوییم برندی که به سطح معقولی از هر دو عامل دست یابد به مرحله 1 برند وارد شده است. داده‌های میلوارد براون نشان می‌دهند که برای بسیاری از برندها بخش قابل توجهی از مصرف‌کنندگان هرگز ارتباط خود را به ماورای این نقطه توسعه نمی‌دهند.

برچسب ها: برندینگمحتوای متنی برندینگ
قبلی هویت، جایگاه و تعریف جامع برندینگ
بعدی تمایز، تناسب و ارتباط در برندینگ

تردید نکنید، نظر شما برای ما مهم است. لغو پاسخ


احیاء کسب و کار

کسب و کارهایی که روزی مایه افتخار صاحبانشان بودند، اکنون با چالش‌هایی روبرو هستند که گاهی از عهده‌ی حل آن‌ها برنمی‌آیند. این پیرمرد، تنها یکی از آن بسیاری بود که با واقعیت تلخ ورشکستگی دست و پنجه نرم می‌کرد.
او که زمانی مغازه‌ای شلوغ و پررونق داشت، اکنون در سکوت و تنهایی، به دیوارهای خالی مغازه‌اش خیره شده بود. «همه چیز تمام شده…»، زمزمه‌ای که از لابه‌لای نفس‌های سنگین پیرمرد بیرون می‌زد، نشان از دل‌شکستگی عمیقی داشت. و این صحنه‌ای بود که متأسفانه در این روزها، بسیار شاهد آن هستیم …

دسته بندی
  • استعداد
  • امید و انگیزش
  • ایده پردازی
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بیزینس کوچینگ
  • پادکست صوتی
  • پرسنال برندینگ
  • تبلیغات
  • توسعه کسب و کار
  • ثروت
  • خلاصه کتاب صوتی
  • داستان
  • دسته‌بندی نشده
  • دولت
  • رادیو یوبان
  • رایگان
  • زندگی دانشگاهی
  • زندگینامه افراد موفق
  • سبک زندگی
  • شعر
  • طراحی
  • فروش
  • فن بیان
  • کسب و کار
  • لایف کوچینگ
  • مدیریت
  • مهارت های فردی
  • موسیقی
  • ویژه
  • یوسف شکیبان
Instagram Telegram Whatsapp Phone-alt

دکتر یوسف شکیبان، اولین بیزنس تراپیست ایران، کسی که قلب کسب‌وکارها را می‌کاود و نبض پیشــرفت را در دستـانش دارد. او بـا دکترای مدیریت و بیش از یک دهه تجربه در خلق و مدیـریت چهار بـرنـد ملـی، نه تنها یک کارآفرین است، بلکه یک شفاگر برای کسب‌ و کارهایی است که در پیچ‌ و خم‌های مشـکلات گرفتار شده‌اند.

دسترسی سریع
  • یوبان
  • آخرین مقالات
  • دوره ها
  • تماس با ما

برای دریافت راهکارهای نوین کسب و کار، ایمیل خود را وارد کنید

logo-samandehi
fani-herfe-ei
fani-herfe-ei

[طراحی وب سایت توسط میلانت]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://youbaan.ir/?p=7937
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.