جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
youbaan-logo
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
جستجو کردن
Close this search box.
youbaan-logo
[dm-modal]
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی

وبلاگ

ایده پردازی بخش سوم

1400/10/12
ایده پردازی، یوسف شکیبان
https://dl.youbaan.ir/fa/Ideation3/ideation3.mp4

ایده های شما چقدر اعتبار دارند؟

خیلی ها  فکر می کنند، ایده ها صرفا یک فکر بکر هستند، یک فکر تازه. و این دقیقا آغاز ماجرای ورشکست شدنشان است. وقتی ما می گوییم ایده یا ایده پردازی، یعنی طراحی سناریو خلاقانه ای که در کنار حل مشکلات، هم عملیاتی باشد، هم چرخه اقتصادی قابل توجیهی را طرح ریزی کرده باشد. صرفا یک ایده یا یک راهکار خلاقانه، قابلیت اجرا ندارد، نمی توان روی آن حساب کرد. برای همین است که می بینید تعداد شرکت های ورشکست شده، کسب و کارهایی که بعد از 6 ماه ورشکست می شوند و با بحران مواجه می شوند، خیلی زیاد است. چون ایده هایشان را اعتبار سنجی نمی کنند. ایده ای که اعتبار سنجی نشود، یک ایده خام است که ضمانت اجرایی ندارد. شما هم نباید روی آن حساب کنید. وقتی می خواهید دست به اقدام بزنید، قبل آن باید ایده هایتان را شبیه سازی کنید. ببینید اگر اجرا کردید ممکن است با چه مشکلاتی مواجه شوید. چه پیامد هایی دارد. برای آن اتفاقاتی که خارج از کنترل شما است باید فکر کرده باشید، راهکار داشته باشید، به یکلاره وسط گود نپرید. برای همین است که می بینید، چالش ها خیلی زیاد هستند، بحران هایی که آدم ها را ورکشسته می کنند خیلی زیاد هستند. عمر و انرژی و سرمایه ای که پای کار می گذارید شما را به قهقرا می برد و نابودتان می کند.

 شاخص هایی برای ارزیابی ایده ها

1) مطلوبیت

2)امکان پذیری

3)قابلیت تداوم

با توجه به این شاخص ها که برای ارزیابی ایده ها لازم است، باید از این به بعد با ایده های خام، خودتان را در دام بدبختی، گرفتاری و ورشکستگی نیاندازید. ایده ها را اعتبار سنجی کنید و پس از ارزیابی در مورد شاخص هایی که گفته شد آن ها را به کار بگیرید و برایش جواب داشته باشید. مطمئنا با دقت بیشتر و نگاه متفاوت و متمایز تر به فرآیند ایده پردازی، می توانید ایده های کارآمدی را طراحی کنید.

برچسب ها: یوسف شکیبان
قبلی ایده پردازی بخش دوم
بعدی ایده پردازی بخش چهارم

تردید نکنید، نظر شما برای ما مهم است. لغو پاسخ


احیاء کسب و کار

کسب و کارهایی که روزی مایه افتخار صاحبانشان بودند، اکنون با چالش‌هایی روبرو هستند که گاهی از عهده‌ی حل آن‌ها برنمی‌آیند. این پیرمرد، تنها یکی از آن بسیاری بود که با واقعیت تلخ ورشکستگی دست و پنجه نرم می‌کرد.
او که زمانی مغازه‌ای شلوغ و پررونق داشت، اکنون در سکوت و تنهایی، به دیوارهای خالی مغازه‌اش خیره شده بود. «همه چیز تمام شده…»، زمزمه‌ای که از لابه‌لای نفس‌های سنگین پیرمرد بیرون می‌زد، نشان از دل‌شکستگی عمیقی داشت. و این صحنه‌ای بود که متأسفانه در این روزها، بسیار شاهد آن هستیم …

دسته بندی
  • استعداد
  • امید و انگیزش
  • ایده پردازی
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بیزینس کوچینگ
  • پادکست صوتی
  • پرسنال برندینگ
  • تبلیغات
  • توسعه کسب و کار
  • ثروت
  • خلاصه کتاب صوتی
  • داستان
  • دسته‌بندی نشده
  • دولت
  • رادیو یوبان
  • رایگان
  • زندگی دانشگاهی
  • زندگینامه افراد موفق
  • سبک زندگی
  • شعر
  • طراحی
  • فروش
  • فن بیان
  • کسب و کار
  • لایف کوچینگ
  • مدیریت
  • مهارت های فردی
  • موسیقی
  • ویژه
  • یوسف شکیبان
Instagram Telegram Whatsapp Phone-alt

دکتر یوسف شکیبان، اولین بیزنس تراپیست ایران، کسی که قلب کسب‌وکارها را می‌کاود و نبض پیشــرفت را در دستـانش دارد. او بـا دکترای مدیریت و بیش از یک دهه تجربه در خلق و مدیـریت چهار بـرنـد ملـی، نه تنها یک کارآفرین است، بلکه یک شفاگر برای کسب‌ و کارهایی است که در پیچ‌ و خم‌های مشـکلات گرفتار شده‌اند.

دسترسی سریع
  • یوبان
  • آخرین مقالات
  • دوره ها
  • تماس با ما

برای دریافت راهکارهای نوین کسب و کار، ایمیل خود را وارد کنید

logo-samandehi
fani-herfe-ei
fani-herfe-ei

[طراحی وب سایت توسط میلانت]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://youbaan.ir/?p=21193
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.