برند کردن کسب و کار برای موفقیت بیزینس
آیا راهی برای برند کردن بیزنس خودتان بلدید؟ آیا از اهمیت برند کردن کسب و کار خودتان آگاهید؟ ممکن است بیزنس شما در میان تعداد زیادی از بیزنس های مشابه قرار داشته باشد. در این صورت برای اینکه بتوانید میان آنها به درآمد دلخواه خودتان برسید باید کسب و کار خودتان را از آنها متمایز کنید یا به اصطلاح آن را برند کنید.
در مسئله بازاریابی و برند کردن کسب و کار، موقعیت خودتون رو باید دنبال کنید تا به ثروت دست یابید و سوالی که در صحبت با کارآفرینان و افراد تازه کار پیش میاد اینه که مخاطبان شما چه کسانی هستند؟ یا چه چیزی رو برای ارائه دارید؟ جواب اونها اینه که ما میخواهیم همه مردم مشتری ما باشند و کلی پول بدست بیاریم. این ایده خیلی بدی است زیرا تلاش برای بدست آوردن رضایت مشتری بسیار گران است. شاید بتونید یک ژنرال متخصص عمومی بشید ولی بخاطر چیزی شناخته میشید که نیستید.
واقعا دوست دارید به چه کسی خدمت کنید، چجور مشتری را ترجیح می دهید که به اون خدمات ارائه بدید، بنابراین وقتی شما مخاطب هدف خودتون رو پیدا کنید و محتوا و پیام شما مطابق با دردها یا آنچه که اون میخواد حل بشه، حس با ارزش بودن به شما دست میده. شما تونستید به اون کمک کنید. نتیجه میشه رضایت مشتری. البته شما بجز مخاطب خاص خودتون میتونید به بقیه هم کمک کنید ولی تمرکز روی مشتری و مخاطب خودتون باشه. البته وقتی صحبت از یک برند تجاری میشه بیشتر از اینهاست. بطور کلی هدف بعدی شما اینه که چیزی که برایتان مهم است را تعریف کنید. هدف شما چیست؟
شروع برند کردن کسب و کار از اولین مشتری
باید چیزی برای بدست آوردن داشته باشید. در غیر این صورت موفقیتی نیست. شما باید تمرکزتان روی پیروزی های کوچک باشد. بنابراین ساخت یک وب سایت اولین قدم است. اولین مشتری و مخاطب خودتان را دریافت کنید. بعد ده مشتری بعدی و سپس رشد و رشد و رشد.
باید ترس رو کنار بزارید و منحصر به فرد باشید. منحصر به فرد بودن چیزیه که باعث برجسته شدن یه برند میشه. باید خودتون رو متفاوت از بقیه نشون بدید. کم کم برای اینکه صاحب یه برند تجاری باشید باید بدانید برخی از شبکه هایی که باید در آنها حضور داشته باشید. چیست؟
اگر واقعا میخواهید یک برند بسازید باید در فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام باشید. همچنین لیست های گوگل، اینها مهمترین مواردی هستند که برای یک تجارت محلی مهم است. شما منحصر به فرد بودن خود را باید از طریق شبکه های اجتماعی خود بیان کنید و شروع به صحبت با مخاطب خاص و ایده آل کنید. در شبکه های اجتماعی به تجارت خود بپردازید. اطمینان حاصل کنید که این در مورد شما نیست. بلکه درباره شرکت و نام تجاری شماست. اما نام تجاری شما برای ارائه خدمات به مخاطبان شما وجود دارد و اگر آنها را در موقعیت یک قهرمان قرار دهید برنده اید. بنابراین آنچه مشتریان به شما میفروشند این است که برای شما مشتری جمع می کنند و رسانه های اجتماعی وسیله ای برای صحبت با مشتریان شماست.
دیدگاهتان را بنویسید