جذب مشتری آنلاین با 3 تکنیک
مردم چطور بابت خرید از یک خرده فروش آنلاین پول می پردازند؟ این روزها تقریباً همه فروشگاه های معروف و شناخته شده محصولات مشابهی دارند. برای خرید یک مارک مشخص سرویس 10 تکه قابلمه، می توانید از سایت های مختلف همان محصول را سفارش دهید. راه های مختلفی وجود دارد که به یک نتیجه منتهی می شود که همان (خریدن) سرویس قابلمه مورد نظرتان درب منزل است.
اما سوال اینجاست که فروش بیشتر سهم کدام شرکت است؟ فروش بیشتر از آن شرکتی است که بتواند مشتری را به خود جلب کرده و کاری کند که مشتری دست به جیب شود.
“کین” نویسنده ای که با فعالیت تنها 30 روز در فیسبوک 1 میلیون دنبال کننده ایجاد کرد. او همچنین نویسنده کتاب “نقطه اتصال” می باشد. کین همیشه ایده های جدید شبکه های اجتماعی را امتحان می کند. اگر کسب و کار شما به جذب مخاطبان دیجیتالی نیاز دارد، در این مقاله بازاریابی نکات مهم کین در ادامه به کمک شما می آیند.
[restrict level=1]
در کمتر از 3 ثانیه مخاطبان را جذب کنید
اینترنت پر از سایت ها و تبلیغات مختلف است پس باید سریع مخاطب خود را پیدا کنید. حتی اگر کسب و کار شما، اشتراک گذاری محتوا در شبکه های مختلف اجتماعی است. تنها 3 ثانیه فرصت دارید که احساس درستی در مخاطب ایجاد کنید، پیش از آنکه بیننده از محتوای شما عبور کند.
طبق گفته کین؛ “تنها راه جلوگیری از عبور مخاطب از محتوای شما، درک الگوی محتوایی است که مخاطب شما در حال حاضر می پسندد. با این کار از رقبایتان جلو بزنید. بیشتر مردم در اینستاگرام متوجه حجم حضور رقبا در این فضا نمی شوند. معمولاً بیشتر مردم در اینستاگرام به تماشای قهرمانان بسکتبال و مدل های آرایش و زیبایی می پردازند”.
کین، روی این لحظات مهم اسم گذاشته است: لحظات برهم زننده الگو. این ها به طور مؤثری توجه کاربر را به سمت خود می کشانند و این تازه اولین گام علاقه مند کردن کاربر برای انجام کارهایی مثل پیوستن به لیست ایمیل و یا خرید یک جفت کفش جدید خواهد بود. توجه کنید که کدام یک از برهم زنندگان الگو کار می کند و کدامیک کار نمی کند و هر کدام چقدر زمان و تحقیق نیاز دارد.
از خود بپرسید:
- چه عواملی از جستجوی کسب و کار من، توسط مردم جلوگیری می کنند؟
- چه محتوایی تأثیر بیشتری دارد؟
- آیا در محتوای من ساختار داستانی و تمثیلی وجود دارد که مردم با آن حس بهتری پیدا کنند؟
شاید جذب هزاران نفر به یک کسب و کار سخت باشد، اما غیر ممکن نیست. ابتدا داخل پلتفرم های مختلف از شبکه های اجتماعی به صورت امتحانی وارد شوید و کم کم راه های اتصال و جذب مخاطب را بیاموزید.
هر بار بخشی از محتوا را به اشتراک بگذارید
برخی برندها سعی در رشد سریع بین شبکه های اجتماعی دارند. آن ها در طول یک هفته 15 قسمت از این محتوا را به اشتراک می گذارند که در این صورت دورنمای کاری برایشان واضح تر می شود. شاید این ایده برای کسب و کارهای نوپا گزینه مناسبی باشد.
نگاه تیز بین و حساس به جزئیات، لازمه مدیریت کسب و کار در شبکه های اجتماعی است. وقتی قرار باشد حجم مشخصی مخاطب را جذب کنیم، تنها آهسته حرکت کردن و جمع آوری اطلاعات نمی تواند نیاز به دیده شدن کسب و کارمان را ارضا کند.
کین می گوید: “بیشتر افراد در برنامه ریزی اشتراک گذاری ها گیر می کنند.” این افراد نگران این هستند که هر روز یا هر دو روز یا هر سه روز قرار است یک پست به اشتراک بگذارند. به فکر تحقیق، فرضیه سازی و تولید محتوا جهت آزمایش فرضیه هستند.
آیا شما باور می کنید یک عکس یا ویدیو خاص، حجم چشمگیری مخاطب را به خود جذب کند؟ اگر پاسخ مثبت است پس فرضیه خود را برای گسترش کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی به کار بگیرید. فرآیند مدنظر را از ابتدا تا انتها، از فاز تکرار تا فاز امتحان دقیق بررسی کنید. در این صورت یک بار برای همیشه می توانید ثابت کنید که ایده شما مخاطبان زیادی را جذب می کند. اگر هم فرضیه شما کار نکرد، لااقل متوجه موردی که کارایی نداشته می شوید. برای درک اینکه کدام ایده برای گسترش کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی جواب می دهد، با یک ایده جدید دوباره شروع کنید.
شیوه ارتباطی خاص مخاطبان خود را بشناسید
فرض کنید شما مدیر بازاریابی یک شرکت فروش ادکلن هستید و می خواهید فروش را در سه ماه آینده افزایش بدهید. شما تصمیم می گیرید شرکت را با تغییر پیامی که می فرستد و تمرکز بر ارزش های مشتری مداری، از نو بسازید. مثلاً خوش رویی، بوی خوب و حرف زدن از آب و هوای امروز از مصادیق رعایت مبادی آداب هستند. اما تنها یک مشکل وجود دارد که طبق گفته “کین” تنها 10 درصد مردم جهان از طریق عقاید و هنجارها به درک جهان پیرامونشان می پردازند.
در ارتباطات قوانین ریاضی حکم فرماست. 6 روش مختلف ادراکی برای فهمیدن جهان وجود دارد. ما به هر شش روش دسترسی داریم اما معمولاً یک یا دو بخش از آن ها در ما قوی تر و بقیه ضعیف خواهند ماند.
روش درک جهان برای انسان
- احساسات و عواطف
- منطق و حقیقت
- سرگرمی و شوخ طبعی
- هنجارها و ارزش ها
- تصورات و تأملات
- عمل
کین معتقد است که برندهای مختلف باید از احساسات، حقایق و سرگرمی برای جذب مخاطب در شبکه های اجتماعی بهره ببرند. چرا که 75 درصد مردم، جهان را از این روش ها درک می کنند. بهتر است از پرداختن به عقاید و موضوعات عملگرایانه در صفحه اجتماعی کسب و کارتان پرهیز کنید. طبق گفته کین؛ افرادی که دوست دارند به ایشان بگویید چه کار کنند تنها 15 درصد هستند.
[/restrict]
دیدگاهتان را بنویسید