جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
youbaan-logo
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
جستجو کردن
Close this search box.
youbaan-logo
[dm-modal]
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی

وبلاگ

مقایسه فروش به روش B2B و B2C

1399/09/22
فروش

فروش یعنی چی؟ فروش عمل فروختن یک کالاست. شما همیشه برای انجامش دو راه دارید. یکی از اونا خرید یک کالا از یک فروشنده و دادن اون به خریداره و خریدار در ازای دریافت خدمات خوب به شما پول میده. پس در واقع معامله از دو مسیر انجام میشه. دو رویکرد برای فروش وجود داره، فروش به روش B2B و B2C.

فروش به روش B2B و B2C

B2B (بیزینس با بیزینس) به معنای بیزینسیه که به بیزینس های دیگه میفروشه. اصطلاح B2C (بیزینس با مشتری) وجود داره که به معنای فروش به مصرف کننده است. این دو تا کاملا با هم تفاوت دارن. به عنوان مثال من تصور می کنم که در کار فروش بیمه هستم. بنابراین من میرم سراغ مردم و بهشون میگم اگر همین الان بهم پول بدین، تضمین می کنم که اگر با ماشینتون تصادف کنید، من پولشو بهتون پس میدم.

برای نوع B2B (بی تو بی) به تجارت دیگه ای فکر می کنم. بهشون میگم که اگر از نرم افزار من استفاده کنید. تضمین می کنم که با نرم افزار من درآمدتون خیلی بیشتر می شه.

همینطور که میبیند این دوتا کاملا گزاره های متفاوتی دارن. همچنین روش های فروش متفاوتی دارند. بنابراین روش B2B نسبت به روش B2C (بی تو سی) خیلی کندتر پیش میره. پس می تونید ببینید که روش B2C می تونه معامله ای رو در یک دقیقه، نیم ساعت و یا حتی در یک ساعت انجام بده. ولی در روش B2B می تونه تا 18 ماه هم طول بکشه.

این دوتا خیلی متفاوتن ولی در اصل هردوشون کار فروش هستن. فروش یعنی شما یک چیز میدین و در ازاش پول دریافت می کنید.

مایکل هوملت بنیانگذار مدرسه فروش آمریکا و نویسنده چند کتاب مطرح در رابطه با فروش در این ویدیو شما را با جدیدترین تکنیک های فروش آشنا خواهد کرد و دو روش فروش محبوب یعنی فروش به روش B2B و B2C را به زبان ساده توضیح می دهد.

برچسب ها: ترجمه شده
قبلی کلید موفقیت در کار چه چیزی است؟
بعدی برند کردن کسب و کار برای موفقیت بیزینس

تردید نکنید، نظر شما برای ما مهم است. لغو پاسخ


احیاء کسب و کار

کسب و کارهایی که روزی مایه افتخار صاحبانشان بودند، اکنون با چالش‌هایی روبرو هستند که گاهی از عهده‌ی حل آن‌ها برنمی‌آیند. این پیرمرد، تنها یکی از آن بسیاری بود که با واقعیت تلخ ورشکستگی دست و پنجه نرم می‌کرد.
او که زمانی مغازه‌ای شلوغ و پررونق داشت، اکنون در سکوت و تنهایی، به دیوارهای خالی مغازه‌اش خیره شده بود. «همه چیز تمام شده…»، زمزمه‌ای که از لابه‌لای نفس‌های سنگین پیرمرد بیرون می‌زد، نشان از دل‌شکستگی عمیقی داشت. و این صحنه‌ای بود که متأسفانه در این روزها، بسیار شاهد آن هستیم …

دسته بندی
  • استعداد
  • امید و انگیزش
  • ایده پردازی
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بیزینس کوچینگ
  • پادکست صوتی
  • پرسنال برندینگ
  • تبلیغات
  • توسعه کسب و کار
  • ثروت
  • خلاصه کتاب صوتی
  • داستان
  • دسته‌بندی نشده
  • دولت
  • رادیو یوبان
  • رایگان
  • زندگی دانشگاهی
  • زندگینامه افراد موفق
  • سبک زندگی
  • شعر
  • طراحی
  • فروش
  • فن بیان
  • کسب و کار
  • لایف کوچینگ
  • مدیریت
  • مهارت های فردی
  • موسیقی
  • ویژه
  • یوسف شکیبان
Instagram Telegram Whatsapp Phone-alt

دکتر یوسف شکیبان، اولین بیزنس تراپیست ایران، کسی که قلب کسب‌وکارها را می‌کاود و نبض پیشــرفت را در دستـانش دارد. او بـا دکترای مدیریت و بیش از یک دهه تجربه در خلق و مدیـریت چهار بـرنـد ملـی، نه تنها یک کارآفرین است، بلکه یک شفاگر برای کسب‌ و کارهایی است که در پیچ‌ و خم‌های مشـکلات گرفتار شده‌اند.

دسترسی سریع
  • یوبان
  • آخرین مقالات
  • دوره ها
  • تماس با ما

برای دریافت راهکارهای نوین کسب و کار، ایمیل خود را وارد کنید

logo-samandehi
fani-herfe-ei
fani-herfe-ei

[طراحی وب سایت توسط میلانت]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://youbaan.ir/?p=7776
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.