کتاب کم نظیر رقابت با ماهی بزرگ اثر آدام مورگان می باد. این کتاب به بیان مزیتها و راهکارهایی که کسبوکارهای کوچک و نوپا برای رقابت با برندهای قدرتمند دارند میپردازد. اگر بخواهیم بازار فروش را به یک اقیانوس تشبیه کنیم، قطعا بزرگترین، قویترین و قدرترین برند موجود در بازار به مانند بزرگترین و قویترین ماهی در آن اقیانوس میباشد.
حال درست است بگوییم که ماهیهای کوچکتر ابدا، شانسی برای بقا و رشد ندارند؟ قطعا خیر. همین مسئله برای کسبوکارهای کوچکتر نیز صدق میکند. در واقع آنها در برابر برندهای بزرگتر و قدرتمند، خیلی هم دست و پا بسته نیستند. این برندها میتوانند با استفاده از استراتژیها و رویکردهایی که آدام مورگان در این کتاب بیان کردهاست، در فراز و نشیب بازار، دوام آورده، پیشرفت کنند. همچنین سهم بیشتری از بازار را کسب کنند و فاصله خود را با برندهای رهبر بازار کمتر کنند.
صعود به سطوح بالای دنیای تجارت
کتاب رقابت با ماهی بزرگ مرور کلی دارد بر سوالاتی در مورد اینکه چگونه برندهای درجه دوم و سوم میتواند رهبران صنعت خود را به چالش بکشد تا به سطوح بالای دنیای تجارت صعود کنند. این کتاب پر است از توصیههای مشخص برای کمک به برندهای در حال شکوفایی در بازارهای رقابتی تا برای خود نامی خوب به ارمغان بیاورند.
سوالاتی وجود دارد که در این کتاب به آن ها پاسخ داده شده است
ـ چگونه میتوان برای برند خود یک هویت قوی ایجاد کرد؟
ـچه مزایایی نسبت به برندهای معتبر دارید؟
ـ چگونه میتوان محصولات نظافتی را به چیزی مرسوم و مد روز تبدیل کرد؟
اگر به هر دلیلی موفق به خواندن این کتاب نشده اید، یوبوک خلاصه این کتاب را به صورت صوتی برای شما تهیه کرده و در سایت یوبان قرار داده است. با این خلاصه کتاب صوتی در یوبوک همراه باشید.
گوینده: فاطمه جعفرزاده
دیدگاهتان را بنویسید