هرچند که در گذشته تبلیغات به روش های کاملا متفاوت و سنتی تری انجام میشد ولی این صنعت از صدها و شاید حتی نزدیک به هزار سال پیش در دنیا وجود داشته است. تبلیغات در زمان قدیم در مقایسه با تبلیغات امروز که شامل تبلیغات آنلاین نیز می شود، خیلی ساده بود. با وجود این هدف اساسی از آگهی همان بود که امروزه هم هست. تاریخچه تبلیغات مبتنی برنام یک برند از قرن هجدهم به یک قاعده و اصل تبدیل شد.

در بررسی تاریخچه تبلیغات در گذشته  می توان دریافت که  تبلیغات به سه صورت زیر انجام می گرفته است:

علایم تجاری: استادکاران زمان‌های قدیم علامت مشخصی از خودشان روی مصنوعاتشان مانند کاسه و یا کوزه‌های سفالی و غیره قرار میدادند. درست مانند علایم تجاری که امروز به آن توجه داریم.

نشان‌ها و تبلیغ روی دیوارها: جملاتی که بر روی سنگها و دیوارهای جنب محلی که اجناس مختلف به فروش می‌رسید، نوشته می‌شد و از جنس موردنظر تمجید و تحسین می‌نمود.

جارچی‌های شهر: مردهایی بودند که وظیفه‌شان این بود که در شهر بگردند. اخبار مهم و وقایع مورد علاقه مردم را انتشار دهند و از این بابت حقوق معینی دریافت می کردند.

تاریخچه تبلیغات, یوبان

در ویدئو ذکر شده که تاریخچه تبلیغات به 1800 برمیگردد که اولین بیلبورد ها رونمایی شد و آژانس های تبلیغاتی شروع به راه اندازی فروشگاه کردند. در سال 1891 کمپانی هایی مانند کوداک شروع به فروش برندشان کردند. 1908 شرکت های جدیدی مانند فورد تبلیغات پر زرق و برقی را راه انداختند و در این راه پیشگام شدند. روانشناسان درگیر گروه های متمرکز 1960 شدند و این صنعت را به یک علم حساب شده تبدیل کردند. سالیانه بر اساس علایق کاربر دو هزار تبلیغ در کنار کادر جستجو ظاهر می شود.

در این ویدیو شصت ثانیه ای، مروری بر تاریخچه تبلیغات صورت گرفته است.

اشتراک گذاری

پاسخ دادن