جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
youbaan-logo
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
جستجو کردن
Close this search box.
youbaan-logo
[dm-modal]
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی

وبلاگ

روابط مهمی که برای موفقیت در حرفه خود به آن ها نیاز دارید

1400/09/10
توسعه کسب و کار

کسب و کار موفق با ایجاد ارتباط موثر به وجود می آید. اگر شما یک کارآفرین هستید پس حتماً باید بدانید که برای پیشبرد کسب و کارتان و موفقیت در حرفه خود باید ارتباط سازنده و موثر و روابط درست با دیگران داشته باشید. در این مسیر بدون شک نیازمند ایجاد ۵ رابطه مهم در کسب و کارتان هستید.

باید حرفه ای شوید، پس به مربی نیاز دارید

داشتن مربی به معنی داشتن مکالمات چالش‌برانگیز است. یک مربی خوب و متخصص کمک‌ های زیادی به شما می کند.

  • راه های خوبی را پیش روی شما می گذارد
  • ذهن شما را باز می کند
  • آگاهی شما را نسبت به امور مختلف مرتبط به حوزه فعالیتتان بالا می برد.
  • به افزایش خودآگاهی شما کمک می کند.
  • باعث می شود که هم از نظر شخصیتی و هم از نظر حرفه ‌ای رشد کنید.
  • راه های درست، کارآمد و مفید را پیش روی شما می گذارد.

شخصی را به عنوان مربی خود انتخاب کنید که او را تحسین می کنید. به علاوه باید در دسترس و فکر و نظرش با شما همسو باشد. مربی باید تمایل داشته باشد که یک رابطه حرفه ای را با شما شروع کند. او به شما کمک می ‌کند که شایستگی ‌های خود را ببینید، تجربه کسب کنید و نگرش مثبت داشته باشید.

در ادامه به سایر روابط مهم که برای موفقیت در کسب و کار خود به آن ها نیاز دارید می پردازیم.

[restrict level=1]

باید انگیزه داشته باشید، پس به رقیب نیاز دارید

حس رقابت باعث ایجاد انگیزه در شما می شود. به بیان دیگر اگر رقیبی نداشته باشید انگیزه ای نیز برای تلاش بیش تر و بهبود کسب و کارتان نخواهید داشت.

یک رقابت زمانی سالم است که تمرکز آن بر روی کسب نتایج بهتر باشد. رقابت ‌هایی که در آن برای منبع می جنگند، نتایج خوبی ندارند. باید از رقابت در راه درست استفاده شود زیرا باعث ایجاد انگیزه، تقویت مهارت و بهبود عملکرد شما می شود.

یک رابطه رقابتی سه ویژگی حیاتی و مهم دارد. آن سه ویژگی عبارتند از:

  • یکپارچگی و استحکام
  • پختگی و بلوغ
  • ذهنیت غنی و ثروت ساز

برای یافتن رقیبان خود جلسه ترتیب دهید و آن ها را تشویق کنید که به جای اینکه بر علیه شما باشند با شما کار کنند و یک مذاکره حرفه ای با یکدیگر داشته باشید.

باید مدیریت کنید، پس کاراموز داشته باشید

یک مدیر موفق باید کارمندان خود را آموزش دهد و با کمک آن ها در تجارت خود موفق شود. هنگامی که کاراموز دارید وارد نقش معلمی می ‌شوید و این نقش به شما کمک می کند مراحل را تجزیه و تحلیل کنید و از این طریق درک بهتری از موضوعات مختلف و برنامه های کسب و کارتان داشته باشید. همچنین با این کار مهارت های حیاتی و مهمی مانند ارتباط قوی، خلاقیت و همدلی را به دست می آورید. این مهارت ها برای هر مدیر و رهبری ضروری و مهم است.

همیشه به دنبال فرصت های داخلی و خارجی باشید. مربی بودن دید شما را باز و به شهرت کسب و کارتان کمک می ‌کند.

باید پیشرفت کنید، پس به شریک نیاز دارید

منظور از شریک لزوماً دوست صمیمی و همیشگی شما نیست. داشتن شریک در کسب و کار به این معنی است که شخصی را در کنار خود داشته باشید که به او اعتماد دارید، انگیزه موفقیت دارد و تلاش می کند که به همان نتیجه ای برسد که شما رسیده اید.

داشتن یک رابطه سودمند متقابل بسیار تاثیرگذار است زیرا این افراد شخصیت شما و اخلاق کاری شما را تکمیل می کنند. بعلاوه شریک خوب، کمبود های کاری شما را پر می کند و برای بهبود آن ها راه‌حل ‌های خوبی به شما ارائه می دهد.

باید ارتقا پیدا کنید، پس به اسپانسر نیاز دارید

اسپانسر از شما حمایت می کند و فرصت های پیشرفت شغلی را به شما ارائه می دهد. تحقیقات نشان می دهد که بدون حمایت مالی هیچ کسب و کاری صعود نمی کند.

بدون شک برای تحقق برنامه ‌ها و اهداف تان نیازمند سرمایه هستید. با سرمایه درست و یافتن اسپانسر، کسب و کارتان را پیشرفت و محصولات با کیفیت تر و خدمات بهتری را ارائه می دهید.

برای یافتن یک اسپانسر مناسب باید مهارت های منحصر به فرد خود را نشان دهید. بعلاوه باید دانش و تمام قابلیت ‌های خود را به نمایش بگذارید و نشان دهید که شما لیاقت حمایت مالی را دارید.

تقاضای زیادی برای اسپانسر می شود اما جذب آن ها بسیار دشوار است. در این مسیر ایجاد شهرت و داشتن ارتباطات خوب کمک بسزایی به شما می کند.

در نتیجه

اگر می خواهید کسب و کاری را راه اندازی کنید یا در حال حاضر صاحب کسب و کار هستید حتماً باید روابط موثر با دیگران داشته باشید. این روابط یکی از عنصر های مهم برای پیشرفت شما و موفقیت شغلیتان به حساب می آید. هیچ کس به تنهایی و با انزوا نمی تواند پیشرفت کند. یک فرد موفق در کسب و کار کسی است که یاد می گیرد و به دیگران نیز یاد می دهد. تمامی ارتباط های موثر در زندگی یک کار آفرین، عامل اصلی پیشرفت او است. پس هیچ گاه فرامش  نکنید که در کسب و کارتان باید تعامل خوبی با دیگران داشته باشید زیرا دیگران تاثیر به سزایی در موفقیت شما دارند.

[/restrict]

قبلی مشتری خود را بشناسید تا برنده کسب و کارتان باشید
بعدی یوبوک "قورباغه ات را قورت بده" از برایان تریسی

تردید نکنید، نظر شما برای ما مهم است. لغو پاسخ


احیاء کسب و کار

کسب و کارهایی که روزی مایه افتخار صاحبانشان بودند، اکنون با چالش‌هایی روبرو هستند که گاهی از عهده‌ی حل آن‌ها برنمی‌آیند. این پیرمرد، تنها یکی از آن بسیاری بود که با واقعیت تلخ ورشکستگی دست و پنجه نرم می‌کرد.
او که زمانی مغازه‌ای شلوغ و پررونق داشت، اکنون در سکوت و تنهایی، به دیوارهای خالی مغازه‌اش خیره شده بود. «همه چیز تمام شده…»، زمزمه‌ای که از لابه‌لای نفس‌های سنگین پیرمرد بیرون می‌زد، نشان از دل‌شکستگی عمیقی داشت. و این صحنه‌ای بود که متأسفانه در این روزها، بسیار شاهد آن هستیم …

دسته بندی
  • استعداد
  • امید و انگیزش
  • ایده پردازی
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بیزینس کوچینگ
  • پادکست صوتی
  • پرسنال برندینگ
  • تبلیغات
  • توسعه کسب و کار
  • ثروت
  • خلاصه کتاب صوتی
  • داستان
  • دسته‌بندی نشده
  • دولت
  • رادیو یوبان
  • رایگان
  • زندگی دانشگاهی
  • زندگینامه افراد موفق
  • سبک زندگی
  • شعر
  • طراحی
  • فروش
  • فن بیان
  • کسب و کار
  • لایف کوچینگ
  • مدیریت
  • مهارت های فردی
  • موسیقی
  • ویژه
  • یوسف شکیبان
Instagram Telegram Whatsapp Phone-alt

دکتر یوسف شکیبان، اولین بیزنس تراپیست ایران، کسی که قلب کسب‌وکارها را می‌کاود و نبض پیشــرفت را در دستـانش دارد. او بـا دکترای مدیریت و بیش از یک دهه تجربه در خلق و مدیـریت چهار بـرنـد ملـی، نه تنها یک کارآفرین است، بلکه یک شفاگر برای کسب‌ و کارهایی است که در پیچ‌ و خم‌های مشـکلات گرفتار شده‌اند.

دسترسی سریع
  • یوبان
  • آخرین مقالات
  • دوره ها
  • تماس با ما

برای دریافت راهکارهای نوین کسب و کار، ایمیل خود را وارد کنید

logo-samandehi
fani-herfe-ei
fani-herfe-ei

[طراحی وب سایت توسط میلانت]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://youbaan.ir/?p=17932
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.