روش‌های مختلفی جهت نام‌گذاری برند وجود دارد‌ اما باید توجه داشت که هدف اصلی، به یادسپاری آن توسط مردم است. پس باید نامی ‌‌متمایز و ساده را انتخاب کرد که به راحتی تلفظ شود‌ و نیز در صورتی که بخواهید صادرات هم داشته باشید، این نام نباید تداعی کننده‌ی موارد منفی در فرهنگ ملل باشد. در نهایت باید نام طوری انتخاب شود که بتوانید سال‌ها به آن افتخار کنید. با توجه به ارزیابی‌هایی که کارشناسان در بازار ایران انجام داده­اند مشخص گردید که نام‌هایی که در آنها از حروغ «الف» و «سین» استفاده شود، با اقبال بیشتری روبرو می‌شوند. همچنین عناوینی که تلفظ آنها شبیه به نام کلمات انگلیسی باشد تداعی بهتری در ذهن مخاطب دارد.

انتخاب شعار مناسب برای برند

شعار یک تعریف کوتاه و قابل درک از دلایل وجودی یک کسب وکار است. همچنین به معرفی کلامی برند می‌پردازد. نکته‌ی مهم در ساخت شعار این است که باید باورپذیر و به یادسپردنی باشد. به طوری که فکر مخاطب را چند لحظه با خود همراه کند. شعار غیر واقعی ممکن است باعث تخریب برند شود.

آرم یا لوگو

لوگو سمبلی بصری از برند است که به معرفی تصویری برند می‌پردازد. شما را به مشتریان‌تان معرفی می‌کند و باعث می‌شود تبلیغات‌تان سریع‌تر شناسایی شود. آرم یا لوگو، جزء گرافیکی مورد استفاده برای شناسایی شرکت، خدمت یا محصول است. همچنین یک علامت، نشانه، نماد یا تصویر متمایز (معمولاً برای شرکت یا اسم تجاری) است. استفاده ی دائمی‌دارد و به نوعی برای حفاظت در برابر سوءاستفاده‌ی شرکت‌های دیگر، به علامت تجاری تبدیل می‌شود. آرم‌ها به فوریت قابل شناسایی هستند و مانند «سفیران نام تجاری» عمل می‌کنند. زیرا به طور غیرقابل انکاری نشان دهنده‌ی سازمان با نام تجاری خاصی هستند.

نوشتار حروف یا تایپو گرافی

حروف آرم، مجموعه‌ی اسم تجاری و نام شرکت در یک سبک حروف متمایز یا با استفاده از حروف خاص است که به روش مشخصی در کنار هم قرار می‌گیرند. به علاوه، رنگ و شکل قلم باید به وضوح، متفاوت از دیگر شرکت‌ها یا نام‌های تجاری در همان حوزه از بازار باشد.

استفاده از تبلیغات مناسب

تبلیغات باعث آگاهی از حضور برند می‌شود و می‌تواند به‌رغم فروش محصول، برند را هم سرپا نگه دارد. تبلیغات برای شرکت‌ها به مثابه یک ریل عمل می‌کند. پس به شما این امکان را می‌دهد تا قطار‌هایتان را روی این ریل حرکت دهید، اما اگر این ریل درست ساخته نشود موجب توقف قطار می‌شود. در این میان هر چه تبلیغات هوشمندانه‌تر و خلاقانه‌تر باشد مشتری بیشتر علاقه‌مند است سوار قطار شما شود.

برند, یوبان

پایش رسانه‌ای

صاحبان برند باید همیشه جریان اخبار و اطلاعات را از رسانه‌های مختلف دنبال کنند تا بتوانند زمان‌سنجی مناسبی در خصوص کوشش‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود داشته باشند.

روابط عمومی

روابط عمومی ‌عامل اصلی برند‌سازی است. این ابزار باعث ایجاد روابط دوسویه با مخاطبان می‌شود‌ و در نهایت اگر به درستی از آن استفاده شود مشتریان همیشه در کنار شما خواهند بود‌ اما متأسفانه اکثر اوقات به دلیل هزینه‌های پایین‌تر این ابزار در مقابل تبلیغات، از آن چشم‌پوشی می‌شود.

ترویج‌های فروش

استفاده از ترویج‌ فروش درصورتی که خوب برنامه‌ریزی شده و اجرا شوند، می‌توانند بازار یا انبار شرکت را از یک محصول قدیمی‌ خالی کند و محصول جدید یا محصول اصلاح شده را به بازار عرضه کند. همچنین می‌تواند باعث تقویت مشارکت برندها شود و وفاداری را در مشتریان تهییج کرده و افزایش دهد.

اشتراک گذاری

پاسخ دادن