جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • دوره ها
  • کتاب صوتی
  • رادیو یوبان
  • یوسف شکیبان
  • درخواست مشاوره
  • آشنایی با یوبان
    • بنیانگذار آکادمی یوبان
    • درباره تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • همکاری با ما

ورود

گذرواژه خود را فراموش کرده اید؟
  • 09937825694
  • info@youbaan.ir
youbaan-logo
  • خانه
  • دوره ها
  • کتاب صوتی
  • رادیو یوبان
  • یوسف شکیبان
  • درخواست مشاوره
  • آشنایی با یوبان
    • بنیانگذار آکادمی یوبان
    • درباره تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • همکاری با ما
جستجو کردن
Close this search box.
ورود / ثبت نام
youbaan-logo
ورود / ثبت نام
  • خانه
  • دوره ها
  • کتاب صوتی
  • رادیو یوبان
  • یوسف شکیبان
  • درخواست مشاوره
  • آشنایی با یوبان
    • بنیانگذار آکادمی یوبان
    • درباره تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • همکاری با ما

وبلاگ

دکتر یوسف شکیبان > بلاگ > بیزینس کوچینگ > برندینگ > اصول شکلی برندسازی

اصول شکلی برندسازی

2020/11/07
برندینگ، رایگان
برندسازی-1
زمان مطالعه: 2 دقیقه

روش‌های مختلفی جهت نام‌گذاری برند وجود دارد‌ اما باید توجه داشت که هدف اصلی، به یادسپاری آن توسط مردم است. پس باید نامی ‌‌متمایز و ساده را انتخاب کرد که به راحتی تلفظ شود‌ و نیز در صورتیکه بخواهید صادرات هم داشته باشید، این نام نباید تداعی کننده‌ی موارد منفی در فرهنگ ملل باشد. در نهایت باید نام طوری انتخاب شود که بتوانید سال‌ها به آن افتخار کنید. با توجه به ارزیابی‌هایی که کارشناسان در بازار ایران انجام داده اند مشخص گردید که نام‌هایی که در آنها از حروغ «الف» و «سین» استفاده شود، با اقبال بیشتری روبه رو می‌شوند. همچنین عناوینی که تلفظ آنها شبیه به نام کلمات انگلیسی باشد تداعی بهتری در ذهن مخاطب دارد.

شعار برند

شعار یک تعریف کوتاه و قابل درک از دلایل وجودی یک کسب وکار است که به معرفی کلامی برند می‌پردازد. نکته‌ی مهم در ساخت شعار این است که باید باور پذیر و به یادسپردنی باشد. به طوری که فکر مخاطب را چند لحظه با خود همراه کند. شعار غیرواقعی ممکن است باعث تخریب برند شود.

آرم یا لوگو

لوگو سمبلی بصری از برند است که به معرفی تصویری برند می‌پردازد و شما را به مشتریان‌تان معرفی می‌کند و باعث می‌شود تبلیغات‌تان سریع‌تر شناسایی شود. آرم یا لوگو، جزء گرافیکی مورد استفاده برای شناسایی شرکت، خدمت یا محصول است. همچنین یک علامت، نشانه، نماد یا تصویر متمایز (معمولاً برای شرکت یا اسم تجاری) است که استفاده ی دائمی‌دارد و به نوعی برای حفاظت در برابر سوءاستفاده‌ی شرکت‌های دیگر، به علامت تجاری تبدیل می‌شود. آرم‌ها به فوریت قابل شناسایی هستند و مانند «سفیران نام تجاری» عمل می‌کنند؛ زیرا به طور غیرقابل انکاری نشان دهنده‌ی سازمان با نام تجاری خاصی هستند.

نوشتار حروف یا تایپو گرافی

حروف آرم، مجموعه‌ی اسم تجاری و نام شرکت در یک سبک حروف متمایز یا با استفاده از حروف خاص است که به روش مشخصی در کنار هم قرار می‌گیرند. به علاوه، رنگ و شکل قلم باید به وضوح، متفاوت از دیگر شرکت‌ها یا نام‌های تجاری در همان حوزه از بازار باشد.

استفاده از تبلیغات

تبلیغات باعث آگاهی از حضور برند می‌شود و می‌تواند به‌رغم فروش محصول، برند را هم سرپا نگه دارد. تبلیغات برای شرکت‌ها به مثابه یک ریل عمل می‌کند. پس به شما این امکان را می‌دهد تا قطار‌هایتان را روی این ریل حرکت دهید، اما اگر این ریل درست ساخته نشود موجب توقف قطار می‌شود. در این میان هر چه تبلیغات هوشمندانه‌تر و خلاقانه‌تر باشد مشتری بیشتر علاقه‌مند است سوار قطار شما شود.

پایش رسانه‌ای

صاحبان برند باید همیشه جریان اخبار و اطلاعات را از رسانه‌های مختلف دنبال کنند تا بتوانند زمان‌سنجی مناسبی در خصوص کوشش‌های بازاریابی و تبلیغاتی خود داشته باشند. روابط عمومی

روابط عمومی ‌عامل اصلی برند‌سازی است. این ابزار باعث ایجاد روابط دوسویه با مخاطبان می‌شود‌ و در نهایت اگر به درستی از آن استفاده شود مشتریان همیشه در کنار شما خواهند بود‌ اما متأسفانه اکثر اوقات به دلیل هزینه‌های پایین‌تر این ابزار در مقابل تبلیغات، از آن چشم‌پوشی می‌شود.

ترویج‌های فروش

استفاده از ترویج‌ فروش درصورتی که خوب برنامه‌ریزی شده و اجرا شوند، می‌توانند بازار یا انبار شرکت را از یک محصول قدیمی‌ خالی کند و محصول جدید یا محصول اصلاح شده را به بازار عرضه کند. همچنین می‌تواند باعث تقویت مشارکت برندها شود و وفاداری را در مشتریان تهییج کرده و افزایش دهد.

برچسب ها: برندینگمحتوای متنی برندینگ
قبلی بیوگرافی استیو پاول جابز
بعدی تعاریف برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

جستجو
جستجو برای:
حرفی با شما

امید نیروی محرکه و بیداری قدرت درون شماست. بدون امید، هیچ اثری پدید نمی آید. امید، کلید منبع عظیم انرژی درونی هر انسانی ست و از آنجائیکه وجود مقدس هر انسانی، شایستگی رشد، کشف و به فعلیت رساندن نیروی شگفت انگیز درونی خویش را دارد، ما به رسالت خودمان که دمیدن امید و ایجاد انگیزش در زندگی انسان هاست افتخار کرده و در این راستا هرچه در توان داریم، در طبق اخلاص تقدیم حضور ارزشمندتان می کنیم. باشد که در این مسیر باهم افزایی قدرت یکدیگر، اثرات شگرفی در زندگی انسان های بیشتری پدید آوریم. دستتان را برای همدلی و همکاری به گرمی می فشاریم.  تیم یوبان

تماس با ما

برای تماس با ما در صورت داشتن هرگونه مشکل، انتقاد و پیشنهاد می توانید از طریق راه های زیر با ما در تماس باشید.

Telegram :  @youbaansupport

WhatsApp: 09937825694

E-Mail: info@youbaan.ir

youbaan-logo
Instagram Telegram Whatsapp Youtube

یوسف شکیبان ، مَستر کسب‌وکار و متخصص هک رشد، بنیانگذار موسس آموزشگاه آزاد یوبان با مجوز سازمان فنی‌حرفه‌ای و تاکنون مدیریت فنی و مشاوره بسیاری از پروژه های اثربخش تبلیغاتی را بر عهده داشته است. نگرش ویژه وی در ارتباطات تصویری و تبلیغات باعث شد تا بسیاری از شرکتهای معتبر از دیدگاه های وی در کمپین های تبلیغاتی و استراتژی های بازاریابی خود استفاده نموده و خود را به عنوان موفق ترین برند های صنعت به جامعه و مخاطبان هدف خود معرفی نمایند.

  • شماره تماس : 5694 782 0993
  • ایمیل : support@youbaan.ir
دسترسی سریع
  • خانه
  • آخرین مقالات
  • دوره ها
  • تماس با ما
دریافت ایمیل جدیدترین محتوای کسب و کار

لینک تأیید عضویت از طریق ایمیل برای شما ارسال شد.

logo-samandehi
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://youbaan.ir/?p=7437
طراحی شده با    
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

youbaan-logo
  • 5694 782 0993
  • info@youbaan.ir