جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
youbaan-logo
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
جستجو کردن
Close this search box.
youbaan-logo
[dm-modal]
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی

وبلاگ

ایده پردازی بخش چهارم

1400/10/14
ایده پردازی، یوسف شکیبان
https://dl.youbaan.ir/fa/Ideation4/Ideation4.mp4

روش موج سواری روی ایده دیگران

همانطور که می دانید این فرآیند فکر کردن وایده پردازی به اندازه کافی کسالت آور و خسته کننده هست. مخصوصا برای آن دسته از آدم هایی که اصلا اهل فکر کردن و راهکار دادن نیستند. با این وجود ما راجع به تکنیکی صحبت می کنیم که می تواند این مشکل را به درستی برایتان حل کند. اما قبل از آن لازم است بدانید که شما در فرآیند ایده پردازی نباید تمام رنج را خودتان متحمل شوید. بلکه از ظرفیت ذهنی دیگران هم کمک بگیرید. یعنی به شکل گروهی فکر کنید، یک تیم تشکیل دهید، تیمی که ایده پردازی کند و در نتیجه دستاوردهایتان خیلی بیشتر هم خواهد بود. حالا درباره اینکه با چه تکنیکی می توان از ظرفیت همه گروه استفاده کنیم صحبت می کنیم. باید بدانید می توان روی ایده های ناتمام دیگران کار کرد.

تکینیک بِرِین اِستورمینگ (Brain Storming)

شرایط تکینیک به این صورت است که، شما قرار است در یک زمینه ایده پردازی کنید و به راهکار نیاز دارید. چند نفر را جمع کنید. از دوستان خانواده همکاران و… سپس از آن ها بخواهید راجع به آن موضوع هر چه که به ذهنشان می رسد بگویند. و آن ها را روی یک بورد بنویسید. به همه اعضای تیم گفته شود، هیچکس حق قضاوت یا تمسخر ایده دیگری را ندارد. هر چقدر تعداد نظرات و ایده ها بیشتر باشد، موفقیت بیشتر خواهد بود. مسئله بعدی بازده زمانی است. باید محدودیت زمانی گذاشته شود. همه حضار باید هر چه که به ذهنشان می رسد بگویند. به فکر اینکه این ایده عملی می شود یا نه، نباید باشیم. در آخر به ایده های که نوشته شده امتیاز می دهید. با استفاده از نظرات همان گروه و از طریق رای گیری همان اعضا یک ایده انتخاب می شود. و در نتیجه می توان به ایده های دیگران و خود جامع عمل پوشاند.

برچسب ها: یوسف شکیبان
قبلی ایده پردازی بخش سوم
بعدی آدم های دوزاری

تردید نکنید، نظر شما برای ما مهم است. لغو پاسخ


احیاء کسب و کار

کسب و کارهایی که روزی مایه افتخار صاحبانشان بودند، اکنون با چالش‌هایی روبرو هستند که گاهی از عهده‌ی حل آن‌ها برنمی‌آیند. این پیرمرد، تنها یکی از آن بسیاری بود که با واقعیت تلخ ورشکستگی دست و پنجه نرم می‌کرد.
او که زمانی مغازه‌ای شلوغ و پررونق داشت، اکنون در سکوت و تنهایی، به دیوارهای خالی مغازه‌اش خیره شده بود. «همه چیز تمام شده…»، زمزمه‌ای که از لابه‌لای نفس‌های سنگین پیرمرد بیرون می‌زد، نشان از دل‌شکستگی عمیقی داشت. و این صحنه‌ای بود که متأسفانه در این روزها، بسیار شاهد آن هستیم …

دسته بندی
  • استعداد
  • امید و انگیزش
  • ایده پردازی
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بیزینس کوچینگ
  • پادکست صوتی
  • پرسنال برندینگ
  • تبلیغات
  • توسعه کسب و کار
  • ثروت
  • خلاصه کتاب صوتی
  • داستان
  • دسته‌بندی نشده
  • دولت
  • رادیو یوبان
  • رایگان
  • زندگی دانشگاهی
  • زندگینامه افراد موفق
  • سبک زندگی
  • شعر
  • طراحی
  • فروش
  • فن بیان
  • کسب و کار
  • لایف کوچینگ
  • مدیریت
  • مهارت های فردی
  • موسیقی
  • ویژه
  • یوسف شکیبان
Instagram Telegram Whatsapp Phone-alt

دکتر یوسف شکیبان، اولین بیزنس تراپیست ایران، کسی که قلب کسب‌وکارها را می‌کاود و نبض پیشــرفت را در دستـانش دارد. او بـا دکترای مدیریت و بیش از یک دهه تجربه در خلق و مدیـریت چهار بـرنـد ملـی، نه تنها یک کارآفرین است، بلکه یک شفاگر برای کسب‌ و کارهایی است که در پیچ‌ و خم‌های مشـکلات گرفتار شده‌اند.

دسترسی سریع
  • یوبان
  • آخرین مقالات
  • دوره ها
  • تماس با ما

برای دریافت راهکارهای نوین کسب و کار، ایمیل خود را وارد کنید

logo-samandehi
fani-herfe-ei
fani-herfe-ei

[طراحی وب سایت توسط میلانت]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://youbaan.ir/?p=21197
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.