اینترنت چگونه فعالیت های بازاریابی سنتی را تغییر می دهد و منافع و تهدیدات استفاده از اینترنت در استراتژی بازاریابی چیست؟ بازاریابی الكترونیكی با روش های متفاوتی بازاریابی سنتی را تغییر می دهد. در بازاریابی الكترونیكی، شركت می تواند اطلاعات زیادی درباره خریداران به دست آورد.

متقاضیان اینترنت با كارت اعتباری خرید خود را انجام می دهند و تعقیب كننده الكترونیكی می تواند مشتریان را از نظر اطلاعات غنی كند. در بازاریابی الكترونیكی. امكانات زیادی برای مشتری شدن محصولات و پیام های عرضه شده به بازار وجود دارد
خریداران الكترونیكی، پول و زمان را درهنگام سفارش دادن پس انداز می كنند. دراین شیوه در صف انتظار ماندن وجود ندارد و خریداران الكترونیكی به راحتی می توانند خرید كنند. البته بازاریابی الكترونیكی محدودیت هایی نیز دارد . خریدار قبل از خرید كالا نمی تواند آن را بازرسی و لمس كند. ( اگر چه او می تواند در صورتی كه از كالا رضایت نداشت، آن را باز گرداند).خریدار باید منتظر باشد تا كالا به او تحویل داده شود.
زمانی كه خریدار كالا را به طور طبیعی از مغازه خرید می كند، می تواند آن را درهمان روز انتخاب كند و یا مستقیما و چهره به چهره درباره مسایل كالا در مغازه صحبت كند، ولی این از طریق اینترنت امكان پذیر نیست، مگر از طریق اتاق گفت گو( Chat Room )هرچند كه احتمالا ممكن است خریدار، چهره فروشنده را در مانیتور كامپیوتر خود ببیند.

آیا واقعیت دارد كه اینترنت نقش رسانه های گروهی را در استراتژی های بازاریابی كاهش می دهد؟ نقش رسانه های گروهی سنتی در آینده چه خواهد بود؟

در دوران انفجارDotcom در آمریكا رسانه های گروهی نقش شاخصی پیدا كردند. Dotcom ها به خاطر ساختن برند تجاری خودشان از ‌تبلیغات سنتی استفاده می كردند و تبلیغات آنلاین را گسترش می دادند اما وقتی كه بازار اشباع شد، ‌این بخش از تبلیغات رسانه های گروهی قطع شد.

منظور از DotCom شرکتی است که اکثر فروش خودش را بصورت اینترنتی انجام میدهید.

تبليغات, یوبان

واقعيت اين است كه رسانه هاي گروهي به عنوان نيروي قدرتمند بازاريابي در اقتصاد آينده استمرار خواهند يافت. اگرچه رشد آنها در رده هاي مختلف متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال, مشاهده تلويزيون احتمالا كاهش خواهد يافت , چرا كه بسياري از مردم وقت خود را با كامپيوتر و بازيهاي آن پر خواهند كرد.گوش دادن به راديو استمرار خواهد يافت ,زيرا كه با رشد ترافيك مردم در اتومبيل خود به آن گوش خواهند داد. روزنامه ها ممكن است آسيب ببينند چرا كه مردم اخبار را از طريق اينترنت دريافت خواهند كرد و مجلات نيز ممكن است آسيب ببينند , چرا كه وب سايت هاي تخصصي قابل توجهي در اينترنت وجود دارد. همه اين وسايل ويژگي هاي خاص خود را خواهد داشت كه از كشوري به كشور ديگر بسيار متفاوت خواهد بود.

چگونه تكنولوژی جدید روی محصول , قیمت و سیاست های توزیع شركت های سنتی اثر خواهد گذاشت؟
اینترنت به خریدار , قدرت فزاینده ای در مقابل فروشنده می دهد. مشتری امروزه پادشاه است و بازاریابی وارونه Reverse Marketing مد روز می شود. در موارد مختلف خریداران قیمت را تعیین می كنند ,‌آنها ترجیحا قیمت پیشنهادی خود را درنظر می گیرند.
خریداران در این شیوه به فروشندگانی كه پیشنهاد همكاری به آنها می دهند، توجه دارند. آنها حتی تقاضا می كنند كه برای تماشای تبلیغات به آنها پول پرداخت شود. خریداران می توانند به صفحات مطمئن وب مراجعه كنند و درخواست كاربرگ پس انداز پول اختصاصی كنند.
تعدادی از شركت های در حال گسترش بودجه خود را در آگهی، بازاریابی از راه دور , نمابر, ایمیل صفحات وب و تبلیغات وب متمركز می كنند و بنابراین تعدادی از كانال های ارتباطی و پیشبرد فروش بسیار توسعه یافته اند .

چگونه نقش آژانس های تبلیغاتی و دفاتر مطبوعاتی دگرگون خواهد شد؟ آیا در آینده به آنها نیاز خواهیم داشت؟
آژانس های تبلیغاتی به مدت زیادی نمی توانند تنها بر تبلیغات و انتخاب رسانه های گروهی متكی باشند. امروز راه های ایجاد ارتباط زیاد است. شركت های تبلیغاتی هوشمند به سمت خدمات ارتباطاتی و مشاوره ای تمام عیار حركت خواهند كرد تا بهترین پیام ها و كانال ارتباطی را انتخاب كنند.


تبليغات, یوبان

در اقتصاد آينده چه شركت هايي نمي توانند باقي بمانند؟

تنها شركت هايي باقي خواهند ماند و پيروز خواهند شد كه مشتريان خود را برنده سازند. شركت های تولید مدار نابود خواهند شد چرا كه برنامه ریزی آنها به جای نگاه از بیرون به درون , نگاه از درون به بیرون است. شركت ها باید علائم را از بازار و مشتریان دریافت كنند.



منافع اصلی استفاده از سيستم( CRM ) در بازاريابی چيست؟


خيلي از شركت ها به آن نياز دارند كه مديريت ارتباط با مشتري( CRM )را به معناي وسيع كلمه به كار گيرند .ولي شركت ها ممكن نيست براي صرف انرژي خود براي فكر كردن به هر مشتري و نيازهاي خاص او به طور انفرادي مايه بگذارند در بهترين وضعيت , يك شركت مي تواند تمام توجه خود را به 20 درصد از مهم ترين مشتريان اختصاص دهد و به طور انفرادي با آنها رفتار كند و آماده باشد تا راه حل هاي هماهنگي با آنها داشته باشد( CRM )سرمايه با ارزشي براي مجموعه داده ها معاني ساختگي داده ها , نياز دارد و اين داده ها براي هر صفت و يا شركتي نيست.
وقتي( CRM )كار مي كند , شركت ها مزيت هاي رقابتي در قوي ساختن برند و ساختن مشتريان وفادار را به دست مي آورند.

آيا دستورالعملي هست كه نشان دهد , چگونه يك Dotcom كامل مي تواند رويكرد استراتژي بازاريابي را به يك برند موفق تبديل كند؟
معمولا Dotcomها افكار خوبي براي پيشنهاد ديدن بعضي از نيازهاي بازار را دارند , ولي اگرچه بسياري ازDotcomهاي كارآفريني از لحاظ فني خوب هستند ولي در بازاريابي و مسايل مالي ضعيف اند . آنها نمي دانند كه چگونه يك مدل كسب و كار خوب را سازماندهي كنند , اينجا دلايل اصلي اين كه چرا خيلي ازDotcomهاي آمريكايي ورشكسته شدند ارايه مي شود :
خيلي ازDotcomها بدون تحقيق ضروري و برنامه ريزي , به بازار هجوم آوردند , آنها در بدست ‎آوردن باورهاي مشتريان و ورود به اولين مقوله شركت كه مقوله رهبري در بازار است ضعيف بودند . به دست آوردن مشتريانDotcom ها به ميزان زيادي روي بازاريابي انبوه و تبليغاتOfflineبراي پخش نامشان هزينه كردند . آنها به جاي بازاريابي هدف وViral Marketing به خيالات و شايعات اعتماد كردند . آنها به جاي ايجاد وفاداري در مشتريان و خريداران مجدد از ميان مشتريان حاضر , خيلي از تلاش هاي خود را براي به دست آوردن مشتريان جديد متمركز كردند. آنها رفتار مشتري را در زماني كه روي خط مي آمد و پيشنهاد مي داد و يا خريد مي كرد , به طور واقعي نفهميدند. خيلي از وب سايت ها طراحي ضعيفي داشتند و با پيچيدگي و مشكلات زيادي مواجه بودند , هدايت آنها ضعيف بود و بدون استراحت كار مي كردند. خيلي از وب سايت ها فاقد يك زير ساخت مناسب براي حمل و نقل كالا در سرموعد مقرر و پاسخ دادن به درخواست مشتريان بودندخيلي از وب سايت ها نتوانستند مدل كسب و كار سالمي را پايه ريزي كنند, اين امر سودهي آنان را مشروط كرد. سهولت دسترسي مشتريان به وب سايت ها براي تحقق روي قيمت هاي بهتر , وب سايت ها را به سمت.ايجاد سيستم كاهش قيمت ها و از بين بردن سود كشاند بااين وصف بايد بدانيم كه Dotcom های زيادي وجود دارد كه امروزه زنده مانده اند و حتی در بازار امروز كامياب و ثروتمند هستند.

اشتراک گذاری

پاسخ دادن