کتاب گاو بنفش اثر ست گادین است. این کتاب یکی از کتابهای پر فروش و جذاب در حوزهی بازاریابی می باشد. نویسنده کتاب نکات بسیار ارزشمندی را برای افزایش فروش بیان میکند. همچنین استراتژیهایی را در فروش پیشنهاد میدهد که باعث افزایش فروش میشود.
کتاب گاو بنفش ، ایدهای جالب در مورد متفاوت بودن است. در دنیایی که از هر محصول میتوان به نمونههای فراوانی دست یافت و رقابت خیلی شدید است؛ دیده شدن بسیار سخت است. ست گادین در کتاب گاو بنفش، متمایز بودن را به عنوان یکی از اصلیترین نکات و بایدهای بازاریابی مطرح میکند. فروش محصولاتی که مانند گاوی با رنگ بنفش جلب توجه کنند به سرعت افزایش پیدا میکند. به بازار نگاه کنید. بسیاری از محصولات از نظر کیفیت در یک جایگاه قرار دارند. اما فروش یک برند خاص یا یک محصول خاص بسیار بالاتر از بقیه است. در خیلی از موارد آن محصول تبدیل به یک گاو بنفش شده است. به این معنی که به محصولی تبدیل شده است که جلب توجه میکند و همه در موردش صحبت میکنند.
خصوصیات محصول یا خدمات خوب
بعضیها تمایز را در بهترین بودن یا کامل بودن میبینند. یعنی میگویند یا بهترین محصول را بسازیم یا تبدیل به بهترین شرکت شویم. در حالی که نویسنده کتاب گاو بنفش بر این باور است که محصول یا خدمتی که به مشتریان خودمان عرضه میکنیم باید خصوصیت خاصی داشته باشد تا به چشم مشتریان بیاید و توجه آنها را به خودش جلب و جذب کند.
برخی از صاحبان کسب و کار تصور میکنند که اگر محصولشان را به یک گاو بنفش در صنعت خودشان تبدیل کردند، بازی به پایان میرسد و حتماً فروش آنها بیشتر میشود و پس از مدتی به رهبر بازار تبدیل میشود. این در حالی است که چنین صحبتی به هیچ عنوان صحیح نیست؛ زیرا متمایز بودن و جلب توجه ابتدای مسیر است. وقتی توجه مخاطب را جلب کردید باید این هنر را داشته باشید که اعتماد او را جلب کنید و محصولتان را به او بفروشید. یوبوک این کتاب پرمحتوا را به صورت خلاصه کتاب صوتی در اختیار شما قرار می دهد. با یوبوک همراه باشید.
گوینده: لیلا ولی پور
دیدگاهتان را بنویسید