راه های فروش محصول به جامعه هدف
راه های فروش محصول مبحثی بسیار مهم است که دارنده هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ باید آن را بشناسد. شما باید در مورد کسانی که فکر می کنید مشتریان و بازار هدف شما هستند تصمیم گیری کنید. سپس زمان زیادی را صرف جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها در مورد عادات مصرفی آنها نمایید. این کار هم وقت گیر و هم گران است. با این حال، این زمان و سرمایه گذاری پولی می تواند برای شرکت شما نتایج تعیین کننده ای به همراه داشته باشد.
کل استراتژی بازاریابی شما متمرکز بر تصمیم گیری در مورد محل فروش محصول خود، پرداخت هزینه برای آن و سود مشتری از انتخاب محصول شما است. ما در این مقاله قصد داریم به شما در برقراری ارتباط با مشتریان کمک کنیم و همچنین جدیدترین راه های فروش محصول به جامعه هدف در سال 2021 را به طور کامل شرح دهیم.
اهمیت نظرسنجی مشتریان و شناسایی نیازهای آن ها
یکی از راه های فروش محصول انجام نظرسنجی برای مشتری می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما نظرسنجی انجام ندهید، نمی توانید به طور مؤثر با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید. پس حتما از مشتریان فعلی و اعضای بازار هدف خود نظرسنجی نمایید تا بدانید چگونه می توانید محصول یا خدمات خود را بهتر ارائه دهید.
یک شبکه گسترده برای ضبط افرادی که فکر می کنید به محصولات یا خدمات شما علاقمند هستند. استفاده نمایید و از داده های آن ها برای شکل دادن به برند خود به گونه ای استفاده کنید که بیشتر در بازار هدف شما تاثیرگذار باشد. وقتی که بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند و محصولات و خدمات شما به چه عواملی پاسخ می دهند. بازار هدف و مشتریان خود را شناسایی و برحسب نیاز آنها شروع به بازاریابی می کنید که این مورد خود یکی از راه های فروش محصول می باشد.
تحقیق در مورد رقبا از دیگر راه های فروش محصول
تحقیق در مورد رقیبان یکی دیگر از راه های فروش محصول می باشد. این تلاش نه تنها ایده هایی برای فعالیت های شخصی شما در پی خواهد داشت. بلکه نقاط ضعیفی را که در روند رقیب شما آشکار می کند. و دستورالعمل های جدیدی را برای استراتژی بازاریابی در اختیار شما می گذارد.
به هر حال با ورود به تجارت، به دنبال برخی از بازارهای هدف رقیب خود خواهید رفت. همچنین می توانید از نمونه آنها برای بهتر کردن خدمات و محصول خود برای مشتریان خود استفاده نمایید.
تبلیغات هدفمند برای فروش محصول
تبلیغات هدفمند فیس بوک و سایت و اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی می تواند کمک زیادی کند. همچنین دیگر تبلیغات مانند: نصب بیلبورد در شهرها و بر فراز پل ها و درختان و ایستگاه اتوبوس و یا مترو موجه می باشد. این تبلیغات هدفمند می تواند افرادی را که به احتمال زیاد به خدمات شما نیاز دارند را پیدا کند.
مطلب پیشنهادی: فرآیند فروش چگونه است؟
در این حالت آنها بر اساس موقعیت جغرافیایی، جمعیت (از جمله سن، جنس، تحصیلات و رابطه) علایق (براساس آنچه آنها به اشتراک گذاشته اند یا “لایک کرده اند”) شما را پیدا کنند. با سرمایه گذاری در تبلیغات هدفمند، شرکت ها می توانند به فروش خوبی برسند. پس باید گفت که انجام تبلیغات هدفمند یکی از راه های فروش محصول می باشد.
هوشمند بودن رسانه های اجتماعی و تاثیرش بر بازار هدف
یکی دیگر از راه های فروش محصول حضور در شبکه های اجتماعی و اندکی تلاش بیشتر در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام است ولی همیشه کافی نیست. گاهاً بسیاری از مشاغل بیش از حد از حساب های خود برای تبلیغ شرکت، استفاده می کنند. در حالی که مدیران هوشمند شبکه های اجتماعی، مطالب مربوطه را استراتژی می کنند. برای مثال به مقاله های جالب پیوند می دهند.
به محض اینکه از آنها سوال می شود، به سوالات مشتری پاسخ می دهند. این ها شرکت هایی هستند که مشتریان خود را حفظ می کنند. به کاربران روش های جدیدی را برای استفاده از خدمات یا محصول خود می دهند و با بروز مشکلات به حل آن ها کمک می کنند.
نکته بسیار مهم در بیان راه های فروش محصول این است که شما باید همیشه به تماس ها پاسخ دهید. همیشه از مشتریان خود مراقبت کنید و همیشه مشکلات آنها را برطرف کنید. در این صورت است که مشتریان شما را دوست خواهند داشت و به کسب و کار شما وفادار می مانند.
جلب اعتماد از راه های فروش محصول
برای حمایت از سوی مشتریان، ابتدا باید شرکت ها اعتماد مشتریان را جلب کنند. از آنجا که 88 درصد از مصرف کنندگان به کسب و کارهای آنلاین اعتماد دارند، منطقی است که شرکت ها ابتدا با انتشار نظرات و میزان رضایتمندی کاربران و ارسال نمونه هایی از محصول اعتماد سازی کنند. با ادامه رشد شرکت شما، قرار دادن محتوای داخلی شما در وب سایت های بزرگی که مطالب منتشر شده شما را منتشر می کنند، بسیار مؤثر است.
ارتباط با اینفلوئنسر مارکتینگ ها از راه های فروش محصول
تعامل با بازیگران و اشخاص مشهور و چهره های تأثیرگذار به فروش و رشد کسب و کار شما کمک شایانی می کند. این روش یکی از مهم ترین راه های فروش محصول یا عرضه خدمت شما به مشتریان تلقی می شود. از این گذشته، اگر بتوانید مورد حمایت یک اینفلوئنسر یا همان تأثیرگذار قرار بگیرید، فرصت خواهید داشت که طرفداران و دوستانشان را جذب و همچنین اعتماد و اعتبار خود را افزایش دهید.
گوش دادن به خواسته های مشتری از جمله راه های فروش محصول
بیشتر فروشندگان شرح ویژگی های محصولات یا خدمات خود را به درستی انجام می دهند. ولی گاهاً فراموش می کنند که گوش کردن و شنیدن دقیق خواسته های مشتری از واجبات است. باید گفت که این مهارت یکی از مهم ترین مهارت های فروش و بازاریابی است که در اصطلاح کوچینگ فروش نامیده می شود.
شما می توانید با تمرین و ممارست بسیار به آن دست پیدا کنید. به یاد داشته باشید که یکی از راه های فروش محصول این است که شما باید بیشتر از آن که حرف بزنید به صحبت های مشتری گوش دهید. روی گفته ها و خواسته های او باید تمرکز کنید تا به بهترین شکل پاسخگوی نیازهایش باشید و او بتواند بهترین محصول را انتخاب کند.
همچنین وقتی مشتری حس می کند که می خواهید به او کمک کنید که مشکلاتش را حل کند یا در راستای بهبود وضعیت فعلی خود قدمی بردارد، خیلی بهتر و راحت تر با شما ارتباط می گیرد. در نتیجه عملکرد شما در فروش محصولات یا خدمات مؤثر واقع می شود.
ارسال مطالب مرتبط در وبلاگ ها از دیگر راه های فروش محصول
حفظ یک روش انتشار مداوم و با پشتکار محتوای وبلاگ مرتبط و اصلی، نه تنها به درخشش و موفقیت شرکت شما در زیر سایه گوگل کمک می کند. بلکه به مشتریان بالقوه نیز کمک می کند به صورت کامل و واضح شرکت شما و مکان آن را بشناسند. پس این مبحث یکی دیگر از موارد مهم راه های فروش محصول می باشد که باید آن را مدیریت کنید.
این محتوا نباید تبلیغاتی باشد. بلکه باید زمینه ای برای مهم بودن محصول یا خدمات شما ارائه دهد. یعنی بهترین راه حل ها را برای حل مشکلات موجود در زندگی روزمره کاربر نشان دهد. در نتیجه به طور کلی مردم را ترغیب می کنید تا دیدگاه شما را به اشتراک بگذارند.
همچنین اگر منابع یا نویسندگان کافی برای ادامه دادن جریان دائمی محتوا برای وبلاگ خود ندارید، از یک پلتفرم بازاریابی محتوا مانند یا یک پلت فرم ارتباطات مجازی مانند کمک بگیرید.
بازار هدف خود را بشناسید
شناخت بازار هدف یکی از مهم ترین ارکان ها در روش ها و راه های فروش محصول شما است. بازار هدف شما گروهی از افراد است که مایل به خرید محصول شما هستند. درباره افرادی که می خواهید محصول خود را به آنها بفروشید اطلاعات کسب کنید.
به دنبال سن، جنس، تحصیلات، شغل، سطح درآمد و نوع خانوار باشید. این اطلاعات می تواند به شما در پیش بینی الگوی خرید مردم منطقه کمک کند. به عنوان مثال، اگر به منطقه ای نگاه می کردید که تعداد کمی از ساکنان آن دارای بچه های کوچک بودند.
آیا انتظار علاقه زیاد کاربران به محصولات غذای کودک دارید؟
آیا یک محصول سنتی در یک منطقه پرجمعیت و حرفه ای مدرن فروخته می شود؟
حتی فقط با داشتن یک استراتژی مناسب بازاریابی، بسیاری از امور هنوز از کنترل شما خارج هستند.
زمان، هزینه ورود به بازار و رقابت دیگران تنها چند عامل است که معرفی یک محصول جدید غذایی را به عنوان یک خطر محاسبه شده در نظر می گیرد. مهم است که “محاسبه و ارزیابی” هر چه بیشتر و با دقت انجام شود.
بدانید که محصولات خود را کجا بفروشید
محصول و بازار هدف شما یکی از فاکتورهای اصلی راه های فروش محصول شما است. شما باید در نظر داشته باشید که مکان مناسب برای فروش محصول شما کجاست. ممکن است بتوانید محصول خود را در غرفه کنار جاده، بازار کشاورزان، نمایشگاه یا جشنواره، خانه به خانه یا حتی در اینترنت به مشتری بفروشید.
به عنوان مثال، میوه های خشک ممکن است با خیال راحت و قانونی از طریق اینترنت فروخته شوند. با این وجود محصولات گوشتی از طریق اینترنت قابل فروش نیستند مگر اینکه توسط مؤسسه ای بازرسی شوند که از فاسد شدن آن ها جلوگیری کرده و محافظت می کنند. گزینه دیگر از راه های فروش محصول این است که محصول خود را به طور غیرمستقیم از طریق زنجیره های بزرگ مواد غذایی، فروشگاه های کوچک محلی، فروشگاه های ویژه، دلالان یا رستوران ها بفروشید.
فروش مستقیم ممکن است به سرمایه گذاری نقدی زیادی احتیاج نداشته باشد. اما برای انجام فروش به زمان و انرژی زیادی نیاز است. اگر محصولات خود را نیز بسته بندی کنید، هر دو ممکن است کم باشد. فروش غیرمستقیم معمولاً از نظر کارگزاری و هزینه فضای قفسه هزینه زیادی دارد.
پرداخت هزینه به دیگران برای نشان دادن محصول شما به مشتریان بالقوه عمده فروشی، شما را آسوده خاطر می کند که در زمینه بهبود محصولات و ایجاد محصولات جدید کار کنید. بسیاری از کارآفرینانی که تازه کار خود را آغاز کرده اند، شروع کار با فروش مستقیم در مقدار کم را مفید می دانند تا بتوانند محصولات خود را متناسب با خواسته ها و نیازهای بازار هدف خود تغییر دهند.
تفاوت بین بازار هدف و کل جمعیت
اگرچه بازار هدف و جمعیت شناختی اصطلاحات نزدیک به هم هستند، اما قابل جای گذاری و تعویض با هم نیستند. در مقایسه هر دو باید گفت که بازارهای هدف بسیار گسترده تر هستند. این بدان دلیل است که، برای بسیاری از مشاغل، محصولات یا خدمات آنها طیف وسیعی از افراد را جذب خود می کند.
بازارهای هدف همچنین می توانند تحت تأثیر ملاحظاتی مانند چرخه خرید، ماندگاری محصول و سایر عناصری قرار بگیرند که ممکن است توسط افرادی که ممکن است علاقه مند به خرید آنچه شما می فروشید نباشند. بعلاوه، بازاریابان هنگام تهیه مدل ها و استراتژی های بازاریابی خود، اغلب پتانسیل سود بلندمدت یک بازار هدف را در نظر می گیرند.
بنابراین، اکنون که ما در مورد چگونگی شناسایی بازارهای هدف برای کسب و کار شما صحبت کردیم. بیایید نگاهی به چگونگی استفاده برخی از مارک ها از این اصول در بازاریابی خود بیندازیم.
در هر یک از این مثال ها، ما باید به یک حدس و گمان برسیم و اعتماد کنیم. با این حال، اگر پیام های تجاری هر برند را از نزدیک بررسی و با برخی تحقیقات از آن پشتیبانی کنیم، می توانیم در مورد بازارهای هدف آنها استنباط درست داشته باشیم.
مطلب پیشنهادی: ایده فروش اینترنتی برای محصولات
بررسی ارتباط بین تقسیم بندی بازار هدف با راه های فروش محصول
اگر یک بازار هدف همه مشتریان احتمالی شما را در بر نگیرد، چه کاری می توانید انجام دهید؟ پس حتما بازار هدف خود را تقسیم بندی و اصلاح کنید. تقسیم بندی بازار هدف به شما کمک می کند درک کنید که محصولات یا خدمات شما کدامین افراد را جلب می کند.
تقسیم بازار معمولاً در چهار دسته مجزا تقسیم می شود:
- جغرافیایی
- جمعیتی
- روانشناسی
- رفتاری
بیایید نگاهی عمیق تر به هر یک از این دسته ها بیندازیم:
تقسیم بازار از لحاظ جغرافیایی
همانطور که از نام آن پیداست، بخش های جغرافیایی را می توان برای هدف قرار دادن افرادی که در یک منطقه خاص زندگی می کنند، استفاده کرد. این می تواند به اندازه یک قاره باشد، یا به اندازه یک ایستگاه ویژه اتوبوس منطقه ای باشد.
تقسیم بندی جغرافیایی معمولاً شامل حداقل یک یا دو معیار زیر است:
- قاره
- کشور
- منطقه کشور
- شهر
- شهرها / شهرهای دارای تراکم جمعیت خاص
- اقلیم
- مناطقی با آستانه جمعیت خاص
- مناطق محلی (محله ها ، خرده فروشی های خاص)
تقسیم بازار از لحاظ جمعیتی
هدف گذاری جمعیتی قسمت مهمی از تقسیم بازار است و یکی از عوامل سازنده راه های فروش محصول است. از آنجا که از قبل می دانیم جمعیت شناختی چیست، بیایید بیشترین آمارهای جمعیتی را بررسی کنیم:
- سن
- جنسیت
- درآمد خانوار
- اشتغال
- سطح تحصیلات
- دین
- ملیت
تقسیم بازار از لحاظ روانشناسی
تقسیم بندی روانشناختی افراد را براساس شخصیت، علایق و سایر عوامل طبقه بندی می کند. این می تواند یک روش قدرتمند برای بازاریابی همان محصول برای مردم از نظر جمعیتی کاملاً متفاوت باشد و نقشی اساسی در بازاریابی هدفمند مشاغل بازی کند. پس در نتیجه این مورد نیز یکی از از عوامل سازنده راه های فروش محصول است.
تقسیم بندی روانشناختی می تواند بر موارد زیر تمرکز کند:
- شخصیت
- نگرش
- ارزشهای شخصی
- شیوه زندگی
- طبقه اجتماعی
- فعالیت ها، علایق، نظرات
تقسیم بازار از لحاظ رفتاری
تقسیم رفتاری به رفتارهای افراد اشاره دارد. با این حال، این نوع تقسیم بندی به طور خاص به آنچه مشتریان بالقوه از یک محصول یا خدمات انتظار دارند و اینکه چگونه تجربیات واقعی آن ها بر رفتار آنها تأثیر می گذارد، اشاره دارد. تقسیم بازار از لحاظ رفتاری یکی از موثرترین المان ها در راه های فروش محصول است. تقسیم رفتاری شامل عواملی از جمله:
- آمادگی خریدار
- درجه وفاداری به یک مارک / محصول
- وضعیت کاربر
- مناسبت ها
کلام پایانی
در آخر باید گفت که اگر می خواهید به اهداف کسب و کار و درآمد خوبی برسید، باید پیش قدم باشید و تجارت خود را به بازار عرضه کنید. از همه کانال ها و تاکتیک های موجود در دسترس خود استفاده نمایید. با استفاده از هر ترکیبی از نکات بالا، اطمینان حاصل خواهید کرد که محصول شما بدون نیاز به بودجه گسترده بازاریابی بهترین فروش را خواهد داشت.
همچنین ناگفته نماند که همیشه نمی توان یک راه یا فقط چند راه را به عنوان بهترین راه های فروش محصول دانست و آن را برای همه مناسب دید. باید بدانید که در این مسیر استفاده از تجارب موفق دیگران و بهینه سازی آن ها متناسب با کسب و کار خودتان منجر به پیشرفت و ارتقای فروش شما می شود. در این مقاله شما را با ترفند ها و راه های فروش محصول آشنا کردیم. شما با مطالعه این مقاله می توانید مشکل خود را شناسایی و به کسب وکار خود رونق دهید.
همگی این راه و روش ها بر اساس بررسی و ارزیابی های انجام شده توسط شرکت های دیجیتال مارکتینگ مطرح دنیا ارائه شده است. اگر شما نیز در کسب و کار خود جدی بوده و تمایل دارید که مشتریان بیشتری را جذب نمایید. باید مشتریان و بازار هدف خود را شناسایی و به آزمایش و تحلیل آن ها بپردازید.
دیدگاهتان را بنویسید