روش های موثر فروش در بهبود عملکرد فروشندگان
امروزه دغدغه بسیاری از صاحبان کسب و کار فروش بیشتر است. دانستن روش های موثر برای فروش می تواند باعث افزایش چشم گیر میزان مشتریان هر کسب وکاری و در نتیجه فروش بیشتر محصولات شود.
به طور کلی فروش، شامل تمام فعالیتهایی است که در فروش یک محصول یا خدمات به مصرفکننده یا کسبوکار دخیل هستند. اما فروش، معنای بسیار گسترده تری برای کسب و کارها دارد. فروش عبارت است از مبادله پول با کالاها، خدمات یا سایر املاک. فروش در تجارت بسته به زمینه خاصی که از آن استفاده می شود متفاوت است.
به زبان ساده در حسابداری، فروش به درآمد حاصل از فروش محصولات یا خدمات گفته می شود. از نظر حسابداری، فروش تا زمان تحویل محصول اتفاق نمی افتد.
عناصری که برای معتبر بودن فروش باید وجود داشته باشند عبارتند از:
- صلاحیت فروشنده و خریدار برای انعقاد قرارداد
- توافق متقابل در مورد شرایط مبادله
- چیزی که قابلیت انتقال دارد
- در نظر گرفتن پول (یا ارزش معادل آن) پرداخت شده یا وعده داده شده
در عملیات عمومی کسب و کار، فروش به هر معامله ای گفته می شود که در آن پول یا ارزش برای مالکیت کالا یا استحقاق خدمات مبادله شود. تعریف اصطلاح “فروش” در تجارت بسته به زمینه خاصی که در آن استفاده می شود متفاوت است.
شرکتها و تمام سازمانهای فروش متشکل از کارمندانی هستند. که به فروش محصولات و خدمات خود اختصاص دارند. طبق نظر مدیر فروش ارشد گارتنر، سه اولویت بسیار مهم سازمانهای فروش در ایالاتمتحده که از آنها به عنوان پایه های روش های موثر فروش یاد می شود.
- رشد
- بهبود اثربخشی مدیر
- ارتقا فعالیتها
روش های موثر فروش در سازمان ها
مشاغل دارای سازمان های فروش هستند که به تیم های مختلف تقسیم می شوند. و این تیم های فروش اغلب بر اساس موارد زیر تعیین می شوند:
- منطقه ای که در آن فروش انجام می شود
- محصول یا خدمتی که به فروش میرود
فروشندگان با مخاطبینی تماس می گیرند که ممکن است علاقه مند به خرید محصول یا خدماتی باشند که شرکتشان می فروشد. ضمن اینکه مخاطبی که علاقه نشان می دهد. به عنوان مثال از وب سایت شرکت، یا شبکه های اجتماعی با شرکت تعامل می کنند.
کار فروش معمولترین و یکی از سودمندترین مشاغل است. که تقریبا ً هر فرد می تواند در سطوح مختلف توانایی در فروش قرار گیرد. مفهوم اصلی این موضوع این است که، فروشنده خدمات و کالاها را در برابر پول برای خریدار فرآهم میکند. افراد درگیر در معامله فروشنده و خریدار هستند. انواع مختلفی از فروشها براساس کسب و کار و ماهیت مشتریان وجود دارد. در اینجا چند نوع مهم از فروش را بیان می کنیم که در اغلب سازمانها دیده میشوند.
مسئول فروش داخل سازمان
معمولا ً یک نفر به عنوان نماینده فروش معرفی میشود که مسئول حفظ روابط با مشتریان موجود و ایجاد سفارشهای فروش جدید است. انتظار میرود مسئول فروش با ایجاد روابط قوی با مشتریان، کسبوکار را حفظ کند.
مسئول فروش بیرون سازمان
این نماینده با مشتریان در تعامل است و در خارج از دفتر کار میکند. این نمایندگان، زمان بیشتری را در دفاتر مشتریان صرف میکنند. زیرا تعامل با ایجاد کسب و کار است. یک فروشنده انتظار میرود که با انگیزه باشد تا در کار فروش موفق باشد.
روش های موثر برای فروش بهتر و گسترده تر
محصولات با تخفیف
اضافه کردن تخفیف به محصولات شما محبوب ترین نوع تبلیغات است. مشتریان دوست دارند چانه بزنند، بنابراین منطقی است که هر از چند گاهی تخفیف بدهید. هنگامی که نوبت به تصمیم گیری در مورد انتخاب روش تبلیغات می رسد. به این فکر کنید که از نظر خریدار کدام جذاب تر است.
امروزه با نظر سنجی های مختلف ثابت شده است که اگر به مصرف کنندگان پیشنهاد حمل و نقل رایگان داده شود، وسوسه بیشتری برای خرید دارند. حمل و نقل و بازگشت رایگان به مشتری احساس امنیت می دهد که اگر خواست محصول را پس بفرستد، دیگر متضرر نخواهد شد.
هدایای کنار محصول اجازه می دهد تا مشتریان محصول شما را آزمایش کنند. نام تجاری شما را به یاد ماندنی می کند و
ارزش و دلیل خرید را فراهم می کند. این روش یکی از روش های موثر برای فروش بیشتر است.
هدیه دادن محصولات و خدمات برای افزایش فروش
یکی از مهم ترین روش های فروش هدیه دادن است، همه مردم محصول رایگان را دوست دارند، بنابراین این روش فروش یکی از بهترین ها است. این نه تنها به مشتریان این فرصت را می دهد تا محصول شما را آزمایش کنند بلکه مردم را به خرید وسایل شما ترغیب می کند!
اگر محصول شما چیزی نیست که بتوانید هدیه دهید، پس به فکر ایجاد برخی از هدایای مفید باشید که می توانید با هر خرید ارائه دهید. مشتریان از این حرکت قدردانی می کنند و هر زمان که هدیه خود را ببینند به شما و شرکت شما فکر می کنند.
امتیازات وفاداری
پاداش دادن به مشتریان به شما کمک می کند تا یک پایه محکم از طرفداران وفادار ایجاد کنید و مردم را به خرید بیشتر در فروشگاه شما ترغیب می کند. ارائه خدمات عالی به مشتری برای موفقیت در تجارت شما بسیار مهم است و ارائه سیستم امتیاز وفاداری روش فروش محبوبی است.
می توانید در مورد راه اندازی کارت مجازی فکر کنید. مشتری می تواند با هر بار خرید امتیاز کسب کند و سپس از امتیازات خود برای گرفتن تخفیف در خریدهای آینده استفاده کند.
برگزاری مسابقات با اهدای هدیه از روش های موثر برای فروش
نکته مهم در مورد اجرای یک مسابقه این است که شما فقط باید یک چیز را هدیه کنید، اما مطمئن باشید که خیلی برای کسب وکار شما مفید خواهد بود. این نه تنها به افزایش مخاطبین شما کمک می کند، بلکه هر شخصی که وارد آن می شود، یک پل ارتباطی را برایش ایجاد می کنید تا نگاهی به محصولات و خدمات شما بیاندازد. بنابراین اجرای یک مسابقه به ویژه برای شرکت های نوپا ایده خوبی است.
دیدگاهتان را بنویسید