زمان و تجربه در پرسنال برندینگ
یکی از اشتباهات رایجی که در پرسنال برندینگ برای افراد مختلف در ذهن آنها ایجاد شده است: زمان و تجربه است. پرسنال برندینگ یک پروسه زماندار است که یکسری از ویژگیهای شخصیتی باید در یک شخص خلق شود و هر ویژگی نیاز به تمرین مستمر و مداوم دارد.
به عنوان مثال: دست دادن، یکی از جزئیترین مسائل پرسنال برندینگ است اما باید برای آن تمرین کرد، بعضی از افراد در سلام کردن دچار مشکلات متعدد و حتی ریز هستند. سلام کردن یک مثال کوچک از دهها ویژگی بود که برای پرسنال برندینگ میتوان انتخاب کرد.
پس به این فکر باشیم که ویژگیهای مختلف شخصیتی که برای پیشبرد پرسنال برندینگ اصل را در خود ایجاد کنیم و برای حل و برای هر کدام زمان گذاشته و آن ویژگی را تمرین کنیم، و در نهایت به نتیجه برسیم که هر ویژگی برای ما به ملکه ذهن تبدیل شده و در آن به درجه استادی برسیم.
هدف از ایجاد این ویژگیها این است که ما شخصیت فکر نداشته باشیم و شخصیت واقعی خودمان را به عنوان پرس را حفظ کنیم.
اگر شما به دنبال این هستید که یک فریلنسر حرفهای باشید باید سعی کنید ویژگیهای مختلف پرسنال برندینگ را در زمان مشخصی در خود ایجاد کنید. این بدان معنا است که هر کدام از ویژگیها را از قبل یا نوشته و یا در یک دوره آموزشی حضوری یا مجازی شرکت کنید و سعی کنید که به صورت جدی آن ویژگیها را بهصورت واقعی نه جعلی در خود ایجاد کنید.
در ابتدای مقاله به زمان و تجربه اشاره شد زمان از این لحاظ نظر که: برای هر ویژگی شخصیتی یک تایم مشخص کرده و بر روی آن تمرین کنیم که پس از مدتی انواع ویژگیها درطول زمان برای ما به ملک برسند.
و اما تجربه:
تجربهای که شما با کارفرماها و همکارانتان در شرکتهای کوچک و بزرگ داشتهاید، به شما کمک می کند که در کجا از پرسنال برندینگ از ویژگیهای شخصیتی خود استفاده نمایید. به عنوان مثال: کسی که در شرکتهایی با کارکنان مختلف سر و کار داشته از روابط عمومی بیشتری برخوردار است تا کسی که بیشتر در خانه بوده و به عنوان فریلنسر کار میکرده و یا ارتباط او با شرکتها و افراد کمتر از بقیه مردم بوده است.
دیدگاهتان را بنویسید