استفاده از قدرت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها

این روزها بحث دیجیتال مارکتینگ بسیار داغ است. قدرت دیجیتال مارکتینگ باعث شده است تا خرید و فروش ها خیلی حرفه ای تر و راحت تر انجام شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی، کسب و کارها هم نسبت به قبل متفاوت تر شده اند. هدف اصلی از شروع این مقاله این است که بدانیم دیجیتال مارکتینگ چیست؟ برای چه باید از دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار ها استفاده کرد؟ چه تفاوتی بین خرید و فروش سنتی و دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز وجود دارد؟ بهتر است دیجیتال مارکتینگ را از زبان بزرگان این کار برای شما توضیح دهیم.
نیل پتل یکی از دیجیتال مارکترهای معروف و محبوب در جهان است. به زبان نیل پتل: دیجیتال مارکتینگ نوعی از بازاریابی است. این بازاریابی می تواند در مورد محصولات و یا خدمات متفاوتی باشد که به وسیله دستگاه های الکترونیکی انجام می شود. البته اگر بخواهیم عمقی به این موضوع نگاه کنیم، باید بگوییم که بحث دیجیتال مارکتینگ حدود 100 سال پیش هم بوده است. همان زمان که رادیو اختراع شد. سال ها طول کشید که افراد متوجه شدند می توانند از این طریق تبلیغات گسترده تری انجام دهند. اگر شما هم صاحب یک وب سایت و کسب و کار اینترنتی باشید، حتما با موضوع دیجیتال مارکتینگ سر و کار خواهید داشت. در ادامه در مورد قدرت دیجیتال مارکتینگ در فروش صحبت می کنیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ
در گذشته افراد برای فروش محصولات خود از روش های سنتی و قدیمی استفاده می کردند. اما امروزه با وجود اینترنت، موبایل، وسایل هوشمند و … تبلیغات بسیار گسترده تر شده اند. در نتیجه کسب و کارها هم رونق بهتری پیدا کرده اند. قدرت دیجیتال مارکتینگ در فروش محصولات همه را شگفت زده کرده است. صاحبان کسب و کارها متوجه شدند که باید استراتژی خاصی برای فروش محصولات خود داشته باشند. آنها باید از برنامه و ابزارهای به روز برای رونق کسب و کار خود استفاده کنند. امروزه تعداد افراد بیشتری از اینترنت و فروش آنلاین و… استفاده می کنند. اما هنوز هم افرادی هستند که وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ نشده اند. اما هیچ وقت برای شروع دیر نیست. با آموزش دیجیتال مارکتنیگ می توانید به استقلال مالی بهتری برسید. در ادامه می خواهیم علت استفاده از استراتژی در دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنیم.
- نداشتن هدف: قطعا شرکتی که استراتژی و برنامه ای برای بازاریابی و فروش خود ندارد، هدف مشخصی هم ندارد. در نتیجه نمی تواند فروش آنلاین مناسبی داشته باشد. زیرا ارتباط خوبی با مشتری برقرار نمیکند. قدرت دیجیتال مارکتینگ با استراتژی و هدف چندین برابر خواهد شد.
- جای دادن به رقبا: اگر استراتژی نباشد، در این بازار پر رقابت دیجیتال مارکتینگ از رقبای خود عقب می مانید و آنها به راحتی جای شما را می گیرند.
- شناخت مشتری: استراتژی شما در بازار دیجیتال مارکتینگ می تواند شناخت مشتری باشد. اگر نیاز مشتری خود را ندانید، نمی توانید محصول خود را به فروش برسانید. باید از ابزارهایی مانند نظر سنجی و چالش و … در وب سایت خود استفاده کنید. برای ارزیابی قدرت دیجیتال مارکتینگ نیاز است تا خودتان هم تلاش بیشتری داشته باشید.
- از بین رفتن زمان: ممکن است تمامی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را هم در دسترس داشته باشید، اما اگر استراتژی بخصوص و هدفمندی برای آنها نداشته باشید، به زودی از این بازار حذف خواهید شد. زمانی می توانید قدرت دیجیتال مارکتینگ را ببینید که استراتژی قوی همراه با هدف مشخص داشته باشید.
چرا باید از دیجیتال مارکتینگ برای رونق کسب و کار استفاده کرد؟

قدرت دیجیتال مارکتینگ برای همه صاحبان کسب و کار ثابت شده است. همه ما می دانیم که با وجود فضای مجازی و اینترنت افراد ترجیح می دهند بیشتر وقت خود را در خانه باشند. گاهی برای خرید های خود در خانه قهوه بنوشند و محصول خود را انتخاب کنند. دیجیتال مارکتینگ فرصتی طلایی برای فروشندگان خلاق است.
سوال اینجاست که چرا بایداز ابزارهای دیجیتال مارکتینگ استفاده کرد؟ ابزارهای اندازه گیری یکی از دلایلی است که صاحبان کسب و کار می توانند با آن متوجه شوند که انتخابشان به چه صورتی بوده است؟ برای مثال می توانند بفهمند که چه تعداد افرادی به ایمیل آنها پاسخ داده اند؟ چه تعدادی از آنها استقبال کرده اند؟ آیا راه آنها درست بوده است یا خیر؟ فقط کافی است ارزش بازارهای دیجیتال را بدانید. آن وقت خیلی راحت و سریع تر به استقلال مالی و موفقیت های بزرگ در کسب و کار خود خواهید رسید.
داشتن استراتژی و برنامه ریزی در این راه کمک بزرگی به شما خواهد کرد. قدرت دیجیتال مارکتینگ این امکان را به شما می دهد تا راهکارهای تازه و سریع تری برای فروش بدست آورید. دوره دیجیتال مارکتینگ می تواند کوتاه و آهسته و یا سریع باشد. با توجه به تایم خود از دوره های رایگان دیجیتال مارکتینگ در سایت های مختلف بهره ببرید.
ابزارهای معرفی دیجیتال
حال باید بدانید که ابزارهای زیادی برای استفاده از قدرت دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز وجود دارند. در ادامه سعی داریم شما را با این راهکارها و ابزارها برای رونق کسب و کارتان آشنا کنیم.
- وب سایت: داشتن یک وب سایت جذاب و زیبا و در عین حال مفید، می تواند حسابی شما را در این راه کمک کند. وب سایت دیجیتال مارکتینگ یکی از اصلی ترین و اساسی ترین کارها است. اگر یک وب سایت فعال نداشته باشید، ابزارهای دیگر دیجیتال مارکتینگ خیلی موثر نخواهند بود. شما می توانید در کنار داشتن وب سایت به ابزارهای دیگر هم فکر کنید. در واقع داشتن وب سایت قدرت دیجیتال مارکتینگ را حسابی بالا می برد. زیرا همانطور که گفتیم از طریق وب سایت می توانید به بخش ایمیل مارکتینگ هم اشراف داشته باشید و مشتری به شما اعتماد بیشتری پیدا کند.
- بهینه سازی سایت: سئو یکی از مهم ترین روش ها برای بهینه سازی سایت ها است. سئو خود به تنهایی قدرت دیجیتال مارکتینگ را در دست گرفته است. در واقع سئو یکی از روش های پر رقابت در دیجیتال مارکتینگ است. بهتر است سایت خود را توسط موتورهای جستجوی گوگل با این روش قوی و پرقدرت کنید تا مخاطبین بیشتری داشته باشید. سئو روشی بسیار ضروری برای همه افرادی است که می خواهند کسب و کار خود را از طریق دیجیتال مارکتنیگ رونق دهند. در این روش مخاطب خودش به دنبال شما آمده است. یعنی با توجه به نیاز خودش شما را انتخاب می کند. پس این مخاطب و یا مشتری می تواند یک مشتری دائم و خوب باشد.
- بازاریابی محتوای متنی، صوتی، تصویری: محتوا هم یکی دیگر از ابزارهای جذب مخاطب است. در همین محتواها می توانید بهترین استفاده را از سئو سایت کنید. بهتر است در مقاله های خود نیاز مخاطب و سوال های احتمالی آنها را پاسخ دهید.
- شبکه های اجتماعی: شبکه های اجتماعی هم بهترین فرصت برای تبلیغات پر بازده هستند. این روزها افراد بیشتر وقت خود را در گوشی های همراه و اینترنت صرف می کنند. پس صاحبان کسب و کار میتوانند از این فرصت استفاده کنند و مخاطب را جذب کنند. با این ابزار و روش ها بعد از مدتی خودتان متوجه قدرت دیجیتال مارکتینگ در کسب و کار حرفه ای می شوید.
دیدگاهتان را بنویسید