قدرت لیست نبایدها رو دست کم نگیرین
1400/09/02
لیست کارهایی که باید انجام بدیم به ما در تمرکز بهتر برای حفظ مسیر زندگی و مدیریت اون کمک می کنه. درحالی که لیست کارهایی که نباید انجام بدیم هم به همون اندازه مهمه!
با تهیه این لیست در واقع شناخت خوبی از کارهای بی فایده، فرآیند های ناکارآمد، عادت های بد، خریدهای وقت گیر پیدا می کنیم، بعد راهی برای فرار از این نبایدها باید بسازیم.
در مجموع لیست نبایدهای ما می تونه در بر دارنده هر چیزی باشه مثل موضوعات احساسی، چیزهای خارج از کنترل ما، چیزهای مضر برای سلامتی و روابط ما و چیزهای کم ارزش.
چه چیزهایی رو در لیست نبایدهامون جا بدیم؟
تهیه لیست کارهایی که نباید انجام بدیم یه تجربه شخصیه و البته لیست نبایدهای هر فردی متفاوته. در ادامه ایده هایی رو مرور می کنیم که به شما برای شروع اینکار کمک میکنن.
لیستی از نبایدها
- به جای اینکه مدام ایمیلتونو چک کنین؛ ایمیل خودتون رو دسته بندی کنین.
- به جای اینکه پشت میزکار مدام در حال خوردن باشین؛ با همکارتون صحبت کنین یا به پیاده روی برید.
- در جلسات غیر ضروری شرکت کنین.
- هدر دادن زمان ممنوعه؛ چون اینکار به طور مستقیم خلاقیت رو کم می کنه.
- زمان زیادی رو برای شبکه های اجتماعی نزاریم.
- زمان نوشیدن قهوه رو به ساعات عصر و دیروقت نندازید.
- قرار نیست همه رو راضی نگه داریم؛ “نه” گفتن رو یاد بگیریم.
دیدگاهتان را بنویسید