جستجو برای:
سبد خرید 0
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
youbaan-logo
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی
جستجو کردن
Close this search box.
youbaan-logo
[dm-modal]
  • خانه
  • بیزینس تراپی
  • درخواست مشاوره
  • دوره ها
  • مقالات
  • رادیو یوبان
  • آشنایی با یوبان
    • دکتر شکیبان
    • تیم یوبان
    • تماس با یوبان
    • فرصت های شغلی

وبلاگ

پلن فروش چیست؛ اهمیت این پلن کاربردی برای افزایش فروش شما

1400/02/12
رایگان، فروش

احتمالاً شما هم به عنوان یک مدیر یا کارمند، به فکر پیشرفت خود هستید و از کارشناسان این کار، اصطلاح پلن فروش را زیاد شنیده باشید و می‌خواهید بدانید منظور از این اصطلاح چیست و چطور می‌تواند بر کسب و کارتان تاثیر بگذارد. پلن فروش در واقع یک استراتژی است که در آن شما اهداف، تاکتیک‌ها، چالش‌های بالقوه و بازار هدف خود را مشخص می‌کنید. بعلاوه می‌توانید مراحلی که باید برای رسیدن به اهداف طی کنید را هم تعیین نمایید.

به طور معمول، یک پلن فروش دارای قسمت‌های زیر است:

  1. تعیین بازار هدف
  2. تعیین اهداف درآمدی
  3. تعیین مهلتی برای رسیدن به این اهداف و تعیین افراد مسئول در بخش‌های مختلف
  4. ساماندهی به ساختار تیم
  5. تعیین استراتژی‌ها و تاکتیک‌های لازم برای عبور از مشکلات و موانع
  6. قیمت گذاری بر محصولات و خدمات و انجام تبلیغات
  7. بررسی وضعیت بازار و پیش بینی آن

در اینجا سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که پلن فروش چه تفاوتی با بیزینس پلن دارد؟ بیزینس پلن اهداف مالی و عملیاتی یک کسب و کار را توصیف می‌کند. به عبارت دیگر، بیزینس پلن، اهداف را تعیین کرده و پلن فروش نحوه‌ی دستیابی به این اهداف را مشخص می‌کند. در ادامه توضیح می‌دهیم که پلن فروش چه مزایایی دارد و چه تاثیری بر فروش شما خواهد داشت.

مزایای داشتن پلن فروش

پلن فروش فواید زیادی برای کسب و کارها دارد و می‌تواند آنها را به شیوه‌های مختلفی تحت تاثیر قرار دهد. پلن فروش به شما کمک می‌کند تا:

  • اهداف فروش کسب و کار را مشخص کنید. این کار به میزان زیادی به کسب و کار شما جهت می‌دهد.
  • استراتژی‌های فروشِ متناسب با بازار هدف انتخاب کنید. این کار شما را در مسیر درست قرار می‌دهد.
  • تاکتیک‌هایی در نظر بگیرید که به کمک آن تیم فروش شما قادر به اجرای استراتژی‌هایتان باشد.
  • بودجه مورد نیاز برای اقدامات فروش خود را از قبل تعیین کنید.
  • با داشتن اهداف مشخص به تیم فروش خود انگیزه داده و آنها را فعال‌تر کنید.
  • اهداف خود را مرتباً ارزیابی کنید تا بتوانید رویکرد کسب و کارتان را بهبود ببخشید.
  • برنامه‌ی فروش استراتژیک، کسب و کار و تیم فروش خود را تحت کنترل قرار دهید.

مطلب پیشنهادی: قیف فروش چیست؟

در نهایت طرح فروش، به عنوان معیاری برای ارزیابی اهداف و دستاوردهای شما عمل خواهد کرد. اما شاید مهم ترین نقش پلن فروش این باشد که در زمان تأمین نیازهای مشتری و رسیدن به اهدافتان به منزله‌ی یک قطب نما عمل کرده و از انحراف شما و تیمتان از مسیر درست جلوگیری می‌کند.

تاثیر پلن فروش بر عملکرد بخش فروش

داشتن یک پلن فروش دیگر انتخابی نیست. شما باید یک پلن برای کسب و کارتان داشته باشید. این کار می‌تواند به میزان زیادی ریسک فعالیت‌هایتان را کاهش داده و شما را برای خطرات و موانعی که ممکن است در آینده بر سر راه کسب و کارتان قرار بگیرد، آماده کند. برنامه ریزی نقش بسیار مهمی در هر کسب و کاری دارد. از این جهت که آنها را در مسیرِ درست قرار می‌دهد و مانع از این می‌شود که وقت و سرمایه‌ی گروه در جای اشتباهی هزینه شود.

به هر میزان که شما پلن فروش قوی‌تری داشته باشید و بهتر اهدافتان و مراحل رسیدن به آن را مشخص کرده باشید، با سرعت بیشتری به نتیجه می‌رسید و درآمد و میزان فروشِ کسب و کارتان افزایش می‌یابد. به بیانی دیگر شما با داشتن طرح فروش می‌توانید مراحل سعی و خطا را دور بزنید و از مرحله ای که در گذشته، پیشرفت کسب و کارها را کُند می‌کرد، اجتناب کنید. در نتیجه می‌توانید با کاهش میزان ریسک و آمادگی برای خطرات و موانعِ احتمالی، فروش بیشتری هم داشته باشید. این امر برای کسب و کار شما تنها یک معنا دارد: امید بیشتر به پیشروی و توسعه.

با داشتن یک طرح فروش شما کنترل بهتری روی محصول و خدماتتان دارید و می‌توانید بازار را در هر لحظه کنترل کنید و در زمان درست، تصمیمات مهمی برای شغلتان بگیرید. در پلن فروش، شما اهداف فروشتان را تعیین می‌کنید. همین قدم به ظاهر کوچک به میزان زیادی از بیراهه رفتن تیمتان جلوگیری می‌کند. وقتی تیم شما بداند هدف کاری شرکتتان چیست و باید چه مراحلی را برای رسیدن به آن طی کند؛ انگیزه‌ی بیشتری برای کار پیدا می‌کنند و همین می‌تواند میزان فروش شما را به صورت چشمگیری افزایش دهد. بعلاوه مرور و بررسی اهداف به‌صورت مداوم هم باعث بهتر شدن فرآیند فروش می‌شود.

نحوه‌ی نوشتن یک پلن فروش

چطور می‌توان به این برنامه‌ی مفید و جامع دست پیدا کرد؟ روش‌های متفاوتی برای نوشتن یک پلن فروش وجود دارد. شما هم می‌توانید این کار را خودتان انجام دهید و هم می‌توانید از کارشناسانی که به صورت حرفه‌ای این کار را انجام می‌دهند کمک بگیرید. با وجود آنکه نوشتن یک طرح فروش کار دشواری است؛ اما نشدنی نیست و شما می‌توانید با تحقیق و جستجو به روش‌های انجام آن دست پیدا کنید و یک پلن فروش قدرتمند بسازید.

تنها کافی است در نوشتن آن نکاتی را مد نظر قرار دهید. مثلاً اهداف عملی و معقولی تعیین کنید به طوری که دستیابی به آنها برای تیمتان ممکن باشد و بهتر است در تعیین این اهداف، نگاهی به سوابق کاری مجموعه‌تان داشته باشید.

نوشتن طرح فروش نیاز به تحقیقات گسترده برای شناسایی مشکلات و فرصت‌ها دارد و شاید انجام آن در توان شما نباشد. همیشه کمک گرفتن از افراد کارشناس که به صورت تخصصی این کار را انجام می‌دهند مطمئن‌تر است. زیرا درصد خطا و اشتباه را کاهش می‌دهد و می‌توانید از آنها در حین انجام فرآیند نیز کمک بخواهید و از پشتیبانی آنها استفاده کنید.

سخن پایانی

داشتن پلن فروش برای یک کسب و کار به منزله‌ی داشتن یک چراغ در مسیر تاریک و پر از موانعِ بازار کنونی است. شما با داشتن این پلن به کارها و فعالیت‌هایتان جهت می‌دهید و برای موانعی که در پیش رو دارید خود را آماده می‌کنید. داشتن این برنامه‌ی مشخص به تیم فروش کمک می‌کند تا انگیزه‌ی بیشتری برای انجام کارهایشان داشته باشند و همین کار باعث سرعت بخشیدن به چرخه‌ی تولید و خدمت رسانی می‌شود. در نتیجه فروش محصولات و خدماتتان نیز افزایش پیدا می‌کند و با سرعت بیشتری به سوددهی می‌رسید.

قبلی مزایای یادگیری فن بیان چیست؟
بعدی ايلان ماسك كيست؟ آیا ایلان ماسک ثروتمند به دنیا آمده بود؟

تردید نکنید، نظر شما برای ما مهم است. لغو پاسخ


احیاء کسب و کار

کسب و کارهایی که روزی مایه افتخار صاحبانشان بودند، اکنون با چالش‌هایی روبرو هستند که گاهی از عهده‌ی حل آن‌ها برنمی‌آیند. این پیرمرد، تنها یکی از آن بسیاری بود که با واقعیت تلخ ورشکستگی دست و پنجه نرم می‌کرد.
او که زمانی مغازه‌ای شلوغ و پررونق داشت، اکنون در سکوت و تنهایی، به دیوارهای خالی مغازه‌اش خیره شده بود. «همه چیز تمام شده…»، زمزمه‌ای که از لابه‌لای نفس‌های سنگین پیرمرد بیرون می‌زد، نشان از دل‌شکستگی عمیقی داشت. و این صحنه‌ای بود که متأسفانه در این روزها، بسیار شاهد آن هستیم …

دسته بندی
  • استعداد
  • امید و انگیزش
  • ایده پردازی
  • بازاریابی
  • برندینگ
  • بیزینس کوچینگ
  • پادکست صوتی
  • پرسنال برندینگ
  • تبلیغات
  • توسعه کسب و کار
  • ثروت
  • خلاصه کتاب صوتی
  • داستان
  • دسته‌بندی نشده
  • دولت
  • رادیو یوبان
  • رایگان
  • زندگی دانشگاهی
  • زندگینامه افراد موفق
  • سبک زندگی
  • شعر
  • طراحی
  • فروش
  • فن بیان
  • کسب و کار
  • لایف کوچینگ
  • مدیریت
  • مهارت های فردی
  • موسیقی
  • ویژه
  • یوسف شکیبان
Instagram Telegram Whatsapp Phone-alt

دکتر یوسف شکیبان، اولین بیزنس تراپیست ایران، کسی که قلب کسب‌وکارها را می‌کاود و نبض پیشــرفت را در دستـانش دارد. او بـا دکترای مدیریت و بیش از یک دهه تجربه در خلق و مدیـریت چهار بـرنـد ملـی، نه تنها یک کارآفرین است، بلکه یک شفاگر برای کسب‌ و کارهایی است که در پیچ‌ و خم‌های مشـکلات گرفتار شده‌اند.

دسترسی سریع
  • یوبان
  • آخرین مقالات
  • دوره ها
  • تماس با ما

برای دریافت راهکارهای نوین کسب و کار، ایمیل خود را وارد کنید

logo-samandehi
fani-herfe-ei
fani-herfe-ei

[طراحی وب سایت توسط میلانت]

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://youbaan.ir/?p=11257
مرورگر شما از HTML5 پشتیبانی نمی کند.