کتاب اقتصاد تشکر اثر گری وینرچاک، به تأثیر رسانههای اجتماعی بر تعامل بهتر با مشتریان میپردازد. گری وِینرچاک بر این باور است که برای پیشی گرفتن از رقیبان باید بتوانیم موثرتر با مشتریانمان ارتباط برقرار کنیم. کتاب اقتصاد تشکر، به صاحبان کسب و کارها این خبر خوب را میدهد که در صورت شنیدن صدای مشتری، میتوانند شاهد رشد ماندگاری در مجموعهشان باشند. در واقع، این کتاب، درباره نحوه برقراری ارتباط موثر با مشتریان است.
نقش اینترنت و فضای مجازی در اقتصاد تشکر
اینترنت، ابزاری است که کتاب اقتصاد تشکر بر روی آن تأکید ویژهای دارد. با استفاده از اینترنت و از طریق رسانههای اجتماعی، مشتریان حرفهایشان را به گوش بقیه میرسانند. پس اگر شرکتها و برندها قصد دستیابی به موفقیت را دارند، باید اهمیت رسانههای اجتماعی را جدی بگیرند.
با توجه به قدرت اینترنت و رسانههای اجتماعی، امروزه دیگر کسبوکاری که هزینه زیادی برای تبلیغات پرداخت میکند، لزوماً موفق نمیشود. بلکه موفقیت از آن کسبوکاری است که به نحوی موثر با مشتریان خود تعامل میکند و به نیازهایشان توجه نشان میدهد. شبکه های اجتماعی در این زمینه خیلی کمک می کنند. شبکه های اجتماعی به شما این اجازه را می دهند که به خواسته های مشتریان خود گوش فرا دهید. شما می توانید یک کانال در شبکه های مجازی بسازید. همچنین به سوالات مردم در مورد کسب و کار خود پاسخ دهید. البته نباید به مردم گفت به سایت من سر بزنید و محصولات من را خریداری کنید در این صورت مردم اعتماد خود را از دست می دهند. شما باید هدفتان را رضایت آن ها نشان دهید.
اگر به هر دلیلی موفق به خواندن این کتاب نشده اید، یوبوک خلاصه این کتاب را به صورت صوتی تهیه کرده و در سایت یوبان قرار داده است. با این خلاصه کتاب صوتی در یوبوک همراه باشید.
گوینده: فاطمه جعفرزاده
دیدگاهتان را بنویسید