همه ی ما تا حد زیادی قبول داریم که زندگی امروز ما حاصل بسیاری از عادت هاست. شاید فکر کنیم که اکثر کارهایمان حاصل انتخاب و تصمیم گیری های آگاهانه است. اما بر اساس یافته های عصب شناسان زندگی ما سرشار از عادت هایی است که روی سازماندهی کاری و کارکردهای ما تأثیر می گذارد. در ادامه به 12 عادت برای زندگی سالم تر و بهتر می پردازیم.

عادت‌ها مجموعه ای از برنامه ها و جریان‌های عادی رفتاری هستند که مکرراً  و به طور منظم تکرار می شوند.

عادت‌ها، رفتارهای ناخودآگاه هستند که درپی یک موقعیت خاص از ما سر می زنند.

یکی از ویژگی های رفتارهای ناخودآگاه این است که کمتر در حافظه ما باقی می مانند.

از نظر دانشمندان، عادت ها به این علت که مغز مرتب دنبال راه هایی است تا سعی و تلاش را کمتر کند و انرژی کمتری مصرف کند به وجود می آیند.

عادت برای زندگی سالم, یوبان

داشتن عادت های خوب از ویژگی های مشترک افراد موفق است. اما این به معنی نداشتن عادت های بد نیست بلکه تعداد عادت های خوب آنان بیشتر است.

بهترین راه حل برای ترک کردن عادت های بد، پیدا کردن عادت های خوب است تا جایگزین عادت های نامطلوب شوند. برای صورت گرفتن این جایگزینی تکنیک‌های زیادی می توان یافت.

در این ویدئو لیستی از دوازده عادت برای زندگی تهیه شده که شما ممکن است بخواهید آن‌ها را انجام دهید. 12 عادتی که ممکن است به بسیاری از شما کمک کند.

عادت هایی برای زندگی سالم

  • هر روز ورزش کنید، برای تمرین روزانه حداقل زمانی تعیین کنید که دنبال کردن آن برای شما کار دشواری نباشد.
  • رژیم غذایی مناسبی انتخاب کنید. مانند استفاده از یک وعده سبزیجات غذایی در روز.
  • هر روز مطالعه کنید، قبل از خواب به یک کتاب صوتی گوش کنید یا کمی کتاب بخوانید.
  • بیشتر آب بنوشید، به طور معمول روزانه دو لیتر آب بنوشید.
  • خرید وسایل جدید را متوقف کنید.
  • مدیتیشن کنید.
  • یک روال برای صبح یا شب ایجاد کنید.
  • در یک پروژه پر اشتیاق شرکت کنید.
  • شلوغ کردن، یک ماه را صرف کوچک کردن و تمیز کردن مواد ناخواسته خود کنید.
  • روزنامه، به شما کمک می کند الگوهای منفی را بگیرید یا دید واضح تری درباره اهداف خود داشته باشید.
  • زود بیدار شوید.
  • از شبکه های مجازی دوری کنید.
اشتراک گذاری

پاسخ دادن