میخواهیم به معرفی برندینگ و نکته هایی مهم در مورد برند بپردازیم. اول اینکه برند یک لوگو نیست، بلکه خیلی بزرگتر است. لوگو درواقع نوک کوه یخ برندهای تجاری است. برند، مانند ایده می باشد. مثل ایده های مصرف کنندگان و کارمندان، ایده های یک محصول، خدمات و یا یک شرکت که پای آن ایستاده اند.

برای معرفی برندینگ می توانیم بگوییم که برندینگ درواقع چیزی بزرگتر از بازاریابی است. چیزی است که دوست دارد به خارج از سازمان برود و خودش را ارائه دهد. این چیز جدیدی نیست. حدودا 3000 سال مصریان باستان از برند خود استفاده می کردند. آنها برای اثبات مالکیت، گاوهای خودشان را مارک میزدند. اما در سی سال گذشته خیلی چیزها تغییر کرده است.

مارک تجاری یا برند مهم است، زیرا باعث تغییر نحوه تفکر و احساس ما و اینکه چگونه عمل میکنیم می شود. نیرویی واقعا قدرتمند است. به همین دلیل کسانی که در زمینه برندسازی کار می کنند، باید اطمینان حاصل کنند که هوشمندانه از آن استفاده می کنند. برای ایجاد برند باید اصول شکلی برند را رعایت کرد.

برند تجاری مقدار زیادی ارزش ایجاد می کند. اخیرا ارزش برند گوگل 229 بیلیون دلار تخمین زده شده است. این پول کلان و مقدار هنگفتی است.

کلید و راز برندینگ موفق در چیست؟ راز نهایی برند طراحی آن است. طراحی بزرگترین حس است. اگر بتوانیم کاری کنیم که محصولات خوب به نظر برسند و هم خوب کار کنند. در نهایت برندهای موفقی میسازیم. این بدان معناست که طراحی درواقع همه چیز است. همه ی آنچه که مشتری یا کارمند تجربه می کند یا طراحی کل تجارب است.

معرفی برندینگ, یوبان

از آنجا که چنین دامنه وسیعی برخوردار است، رابطه جالبی بین فرهنگ و برند وجود دارد. فرهنگ مواد اولیه ای را آماده می کند که می توانیم در برند از آن استفاده کنیم.

اشتراک گذاری

پاسخ دادن