3 راه برای نابود کردن کسب و کارمان در کمترین زمان ممکن – چگونه از آن ها جلوگیری کنیم؟
اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق شوید باید مثل یک کارآفرین فکر کنید. کارآفرینان همیشه به موفقیت در مسیر و کار خود فکر می کنند. آنها برای رسیدن به موفقیت از راه هایی که باعث می شوند کسب و کارشان را نابود کنند، دوری می کنند.
به عنوان یک تاجر مستقل یا یک کارآفرین ما باید یاد بگیریم از چیزهایی که کسب و کار ما را نابود می کنند، دوری کنیم. همچنین به همان اندازه یاد بگیریم چه اهدافی داریم و دنبال آن باشیم. ما باید به عنوان یک کارآفرین بدانیم چه مواردی باعث نابودی کار ما می شود که بتوانیم با کمک آن ها جلوی نابودی آن ها را بگیریم.
سه کار هستند که اگر انجام دهید نه تنها به کسب و کار شما آسیب نمی رساند بلکه قطعا آن را از بین می برد. شاید با مواردی که در پایین ذکر می کنیم قبلا برخورد کرده باشید. اما به اندازه کافی به آن ها توجه نکرده اید. ما در ادامه این مقاله در مورد کسب و کار، مواردی را توضیح می دهیم که اگر می خواهید در مسیر کسب و کارتان موفق شوید، آن ها را رعایت کنید که باعث از بین رفتن تجارت شما نشود.
[restrict level=1]
مخاطب را نادیده بگیرید تا همه چیز را بر باد دهید
هر دقیقه و پولی که برای توسعه کار خود صرف می کنید، در واقع در بنیاد تجارت خود سرمایه گذاری می کنید. شما با این سرمایه گذاری می توانید بزرگترین محصول دنیا ، بهترین پشتیبانی مشتری، حتی بهترین تبلیغات را داشته باشید.
باید بدانید اولین گام برای داشتن یک تجارت موفق اهمیت دادن و شناخت مخاطب است. هرچقدر ارزش بیشتری برای مخاطب خود قائل شوید، در ارائه محصول خود موفق تر خواهید بود.
خیلی از کارآفرینان فکر می کنند برای رسیدن به موفقیت باید یک محصول عجیب و غریب رائه دهند. اما اگر آن ها مخاطب خود را به درستی نشناسند و براساس نیاز آن ها محصول تولید نکنند. حتی اگر بهترین محصول را هم ارائه دهند موفق نخواهند بود. همان طور که گفتیم برای داشتن یک تجارت خوب، مخاطب و تعامل با آن مهم ترین مسئله است. تجارت شما و تولید شما وابسته به تعامل و شناخت مخاطب است. و حالا باید بدانیم این تعامل و شناخت چطور شکل می گیرد.
برای اینکه شما از مخاطبتان شناخت پیدا کنید و بتوانید با آن تعامل برقرار کنید باید محتوا تولید کنید. حالا محتوا چیست؟ محتوا اطلاعاتی است که شما از محصولات، کار، مزایا و هرآنچه که به تجارت شما مربوط می شود را ارائه می دهید. از این طریق مخاطب با شما و محصولاتتان آشنا می شود.
به عنوان مثال وبلاگ ها ، فیلم ها ، وبینارها و … روش هایی هستند برای تولید محتوا که از طریق آن ها با مخاطب به تعامل و ارتباط می رسیم. با این ارتباط می توانیم نظرات، خواسته ها، نیازهای مخاطب را بفهمیم و براساس آن ها محصول خود را تولید کنیم. حالا هرچقدر که محتوای بهتری ارائه دهید راحت تر با مخاطب خود ارتباط برقرار می کنید. نیاز های آن ها را بشناسید و در نهایت محصول بهتری ارائه دهید.
ارزش قائل نشدن برای محصول
شما برای ارائه یک محصول و کسب درآمد می توانید بازاریابی قوی داشته باشید. تبلیغات کنید و بهترین مشاوران را برای فروش محصولات خود بگیرید، کتاب های مختلف در این حوزه بخوانید. اما برای همه این ها یک هدف وجود دارد و آن بازگشت سرمایه و سود بردن از آن محصول است.
در مقابل مردم هم هنگام خرید کردن یک محصول به فکر سود کردن و بازگشت سرمایه و هزینه ای هستند که می کنند. منظور این است که اگر من این محصول را می خرم آیا آن محصول ارزش هزینه و سرمایه ای که می کنم را دارد؟
مردم یا قیمت محصول شما را به عنوان یک سرمایه گذاری ارزشمند می دانند، یا نمی دانند. پس شما باید محصولی را ارائه دهید که ارزش سرمایه گذاری از طرف مخاطب را داشته باشد. بالا یا پایین بودن قیمت مهم نیست. آنچه مهم است این است که آیا مزایا و ارزش آن محصول بیشتر از هزینه ای است که پرداخت می کنند.
مردم به همین دلیل مک ناگتس و آی پد ها را می خرند. آنها احساس می کنند که این محصول ها ارزش پولی که پرداخت کرده اند را دارند. همیشه این حقیقت اساسی را برای محصول خود در نظر بگیرید. برای مشتری اهمیتی ندارد که تولید محصول برای شما چقدر هزینه دارد. بلکه برای آنها کیفیت و ارزش محصول مهم است و معامله خوبی که انجام می دهند.
به این می گویند بازگشت سرمایه، یعنی خریدار بداند هزینه ای که برای محصول مورد نظر کرده است، برای او مفید بوده آن محصول ارزش هزینه و سرمایه را داشته است؟ اینجاست که شما پیروز خواهید شد.
نادیده گرفتن مشتری جدید
وقتی از بازگشت سرمایه صحبت می کنیم در واقع همه ما به فکر رشد هستیم. همه ما به دنبال مشتری های جدید هستیم. مشتری فعلی، بزرگترین دارایی فروش شماست. به عنوان مثال: حدود 69٪ از کل فروش اپل از طریق مشتریان فعلی اپل به دست می آید. بیش از دو سوم فروش به افرادی تعلق می گیرد که قبلاً محصول اپل را در اختیار دارند.
هدف فقط جذب هرچه بیشتر مشتری نیست. شما باید بتوانید طرفدار های جدیدی هرسال جذب کنید و آن ها را همواره نگه دارید و سپس به تعداد آن ها اضافه کنید. همچنین خیلی مهم است که در کار خود به نرخ “ریزش” ، نرخ ترک تجارت از سوی مشتریان دقت کنید. اگر تعداد مشتری های شما هر ساله 5 درصد رشد می کند، این یک عملکرد فوق العاده است. اما اگر 10٪ از مشتریان خود را از دست دادید، شما در تجارت خود ضرر کرده اید.
به این نکته هم بسیار توجه کنید، مشتریان شما فقط منبع درآمد شما نیستند. آنها منبع قابل اعتمادی برای مشاغل جدید هستند. توصیفات و آن اهمیتی که مشتری درباره محصولات و تجارت شما می دهد بسیار ارزشمند است.
اکنون بیش از هر زمان دیگری، مصرف کنندگان بیش از اعتماد به بازاریابی و تبلیغات به مصرف کنندگانی که آن محصول را قبلا امتحان کرده اند، اعتماد دارند. روش های زیادی برای آسیب رساندن به تجارت شما وجود دارد. اما سه مورد منفی که در بالا ذکر کردیم آسیب بسیار بیشتری می زنند.
همچنان تلاش کنید محصول خود را توسعه دهید. مهارت های خود را تقویت کنید و در راه کارآفرینی همچنان آموزش های جدید را فرا بگیرید. اما فراموش نکنید برای موفقیت، چه کارهایی نباید انجام دهید.
در آخر
راه های بسیار زیادی وجود دارد که اگر به آنها توجه نکنیم و آنها را در کسب و کارمان رعایت نکنیم قطعا باعث نابودی تجارت ما خواهد شد. اما ما در این مقاله بیشتر تلاش کردیم سه راهی که قطعا باعث از بین رفتن کسب و کار شما می شود را به شما بگوییم.
پس برای اینکه در مسیر تجاری و شغلی خود موفق شوید و کسب و کارتان از بین نرود به این سه فاکتوری که ذکر کردیم توجه کنید. این سه فاکتور شامل مخاطب را نادیده بگیرید تا همه چیز را بر باد دهید. ارزش قائل نشدن برای محصول و نادیده گرفتن مشتری جدید می شوند.
امید است که در کسب کار خود به این سه راهی که اشاره کردیم توجه کنید که مسیر تجاری خود را با موفقیت طی کنید.
[/restrict]
دیدگاهتان را بنویسید