6 مورد از رایج ترین چالش های کسب و کار
در راه اندازی کسب و کار نادیده گرفتن مشکلات آن، خوش بینی نامعقول است. چالش های کسب و کار از اولین دقیقه شکل گیری یک ایده در ذهن شروع می شوند. باید مشکلات سر راه کسب و کارمان را به خوبی بشناسیم و یکی یکی حلشان کنیم.
مشاغل در حال رشد با چالش های مختلفی روبرو هستند. با رشد یک کسب و کار، مشکلات و فرصت های مختلفی پیش می آیند که راه حل خودشان را می طلبند. آنچه که یک سال پیش کار کرده است ممکن است بهترین روش نباشد.
[restrict level=1]
رویارویی با چالش های کسب و کار
شناخت و غلبه بر مشکلات متداول مرتبط با کسب و کار برای ادامه فعالیت و رشد اقتصادی ضروری است. مهمتر از همه شما باید اطمینان حاصل کنید که گام هایی که امروز بر می دارید، مشکلات اضافی برای آینده ایجاد نمی کنند. رهبری مؤثر به شما کمک می کند تا از فرصت ها حداکثر استفاده را کنید و رشد پایداری را برای آینده ایجاد کنید.
قبل از هر چیز این نکات به شما در استواری و استقامت در راهی که انتخاب کرده اید کمک می کنند:
- حرکت همگام با بازار
- برنامه ریزی قبل از شروع کار
- تطابق جریان نقدینگی و مدیریت مالی
- توانایی حل مسئله
- انتخاب سیستم های متناسب با مهارت ها و علایق شما
- استقبال از تغییر
چالش انتخاب کسب و کار
در انتخاب کسب و کار با خودمان صادق باشیم. توانایی ها و مهارت هایی را که داریم، بازبینی کنیم. در این بخش چالش های کسب و کار مهمترین عامل برای ادامه راه، انتخاب کاری است که هم با توانمندی هایمان منطبق باشد و هم نیاز روز جامعه را در بر بگیرد.
چالش مجوز
بسته به زمینه ای که در آن فعالیت می کنید؛ حوزه های مختلفی می توانند مجوز شما را صادر کنند. گستردگی بخش هایی که مجوز صادر می کنند، خود موجب سختی کار مجوز گرفتن می شود. همین نهادهای صادر کننده مجوز، بر کار شما نظارت می کنند.
مطلب پیشنهادی: ایجاد کسب و کار نوآورانه را همین امروز شروع کنید
چالش بیمه
مشکلات مالی در ابتدای راه اندازی کسب و کار باعث می شوند که کارفرما نتواند حق بیمه بپردازد. در واقع مشکلات مالی در ابتدای کسب و کار مانع اقدام کارفرما برای ثبت شرکت و استخدام کارمندان رسمی می شود.
در اینصورت افراد برای بیمه شناخته شده نخواهند بود. اقدام برای بیمه در این شرایط از طریق خویش فرما گزینه بهتری می باشد.
چالش زمان
در شروع کسب و کار با وجود دغدغه های زیاد، مشکل زمان برای رسیدگی به کارها جدی است. از آنجایی که بیشتر کارها در این موقعیت ها توسط فرد کارآفرین انجام می شود، زمان بیشتری صرف می شود. همینطور عدم تجربه در زمینه کسب و کار در ابتدا زمان زیادی را می گیرد.
چالش بازاریابی و فروش
برای کاهش چالش های کسب و کار استفاده از تجربه های یک کارشناس کمک خواهد کرد. بودجه کافی برای بخش بازاریابی و فروش محصول یا خدمات خودمان اختصاص دهیم. کارشناس بازاریابی می تواند با برنامه ریزی و ارائه یک ایده پویا، به کسب و کارمان جان ببخشد.
چالش مالیات
احتساب مالیات ها در کشور با هزینه های شرکت ها هماهنگی لازم را ندارد. این مورد از چالش های کسب و کار در ایران است. مشکلات در این زمینه عبارتند از:
- عدم امکان صدور صورتحساب برای صاحبان حقیقی
- عدم کارایی حق العمل کاری در خرید و فروش
- عدم وجود امکانات برای صورتحساب الکترونیکی
نکات ظریف در حل مشکلات کسب و کار
نقش مشتریان وفادار را دست کم نگیرید. با افزایش سن محصولات یا خدمات شما رشد فروش و حاشیه سود فشرده می شود. شما باید نوآورانه فعالیت کنید تا جریانی از محصولات جدید و سودآور را به بازار عرضه کنید.
با رشد کسب و کار شما، استراتژی کاری باید متناسب با شرایط تغییر یافته پیشرفت کند. چالش های کسب و کار برای هر فرد کارآفرین و شرایطش متفاوت خواهد بود.
مطلب پیشنهادی: تنوع در کسب و کار و راه مقابله با رکود در شغل
روابط تجاری موجود معمولاً پتانسیل بیشتری برای سودآوری دارند و همچنین می توانند جریان نقدی قابل اعتمادی را فراهم کنند. روابط جدید ممکن است گردش مالی را افزایش دهند اما حاشیه سود کمتری دارند که احتمالاً پایدار نیست.
مراقب بیش از حد فرصت طلب بودن باشید؛ از خود بپرسید آیا ایده های جدید با نقاط قوت و چشم انداز کلی شما کارتان مطابقت دارد؟ به خاطر داشته باشید که هر پیشرفت جدید خطرات متفاوتی را به همراه دارد. مهم این است که به طور منظم خطرات پیش روی خود را مرور کرده و برنامه های جایگزین داشته باشید.
برای رونق کسب و کار خود، باید به تیم مدیریتی خود اعتماد داشته باشید و کنترل روزمره همه جزئیات را کنار بگذارید. با دخالت بیش از حد در کار ها باعث از بین رفتن خلاقیت و انگیزه اعضای تیم خواهید شد. با پیچیده تر شدن کار، شما باید مهارت های مدیریت زمان خود را توسعه داده و یاد بگیرید که بر آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنید.
مرور مجدد و به روزرسانی منظم برنامه تجاری می تواند به شما در یادآوری تغییر شرایط بازار و نیاز به پاسخگویی آنها کمک کند. کاملاً به استراتژی خود در کسب و کارتان متعهد باشید، حتی اگر شما را از منطقه امن تان خارج کند.
[/restrict]
دیدگاهتان را بنویسید