7 روش برای برخورد مناسب با کارمندان
عامل موفقیت یک کسب و کار رفتار محور بودن آن نسب به کارمندان است. برخورد مناسب با کارمندان بر نحوه واکنش ما به رفتار مردم براساس آنچه شایسته است، کسانی که تبلیغشان می کنیم و همچنین آنچه که تشخیص می دهیم و به آن پاداش می دهیم تأثیر می گذارد. و در نهایت، نحوه رفتار روزمره کارمندان ما به طور قابل توجهی بر فرهنگ و تجارت ما تأثیر می گذارد.
به همین دلیل، برای سازمان ها بسیار مهم است که اطمینان حاصل کنند رفتار کارکنان آنها با آنچه در سازمان لازم است مطابقت دارد. این مورد شامل اصول اصلی و پایه ای (احترام، صداقت، و غیره). همچنین رفتارهایی می شود که برای موفقیت در تجارت مهم هستند (خلاقیت، ابتکار عمل، خطر پذیری و غیره).
بیشترین کاری که ما به عنوان مدیر می خواهیم انجام بدهیم این است که کارمندان را وادار به رفتارهایی می کنیم که خودمان می خواهیم. ما می خواهیم آنها شکایتی نداشته باشند. ابتکار عمل بیشتری به خرج دهند. کار با کیفیت بهتری تحویل بدهند. عملکرد خودشان را بهبود بخشند. به مشتریان ما بهتر خدمات بدهند. مانند رهبران رفتار کنند و این لیست همچنان ادامه دارد.
اساساً، ما می خواهیم آنها رفتار خود را تغییر دهند. ما اغلب اوقات نسبت به چگونگی انجام آن گیر افتاده ایم (و حتی گاهی گیج می شویم). خوشبختانه روش های “امتحان شده و واقعی” برای برخورد مناسب با کارمندان و رفع این مشکلات وجود دارد.
قبلا درمورد مهارت های مدیریت موفق توضیح دادیم. در اینجا با چند روش مهم برای برخورد مناسب با کارمندان آشنا می شویم. با یک مقاله آموزشی دیگر یوبان همراه باشید.
استخدام افراد براساس ارزش ها و نگرش های مناسب شرکت
تحقیقات نشان می دهد که ارزش ها و نگرش های اساسی مردم روی بیشتر رفتارهای آنها در محل کار تاثیر می گذارد. وقتی افرادی را با ارزش هایی استخدام می کنید که با ارزش های سازمان شما مطابقت داشته باشند و همچنین افرادی که دارای نگرش خوبی هستند. احتمالاً با رفتارهای کارمندان با مشکلات کمتری مواجه خواهید شد. در واقع احتمال مطابقت رفتارهای آنها با ارزش های سازمان شما بیشتر می شود.
شما می توانید رفتار کارهای گذشته آنها را در فرآیند مصاحبه از طریق استفاده از ارزیابی ها، که سبک های رفتاری، ویژگی های شخصیتی و ارزش های فرد را اندازه گیری می کنند، اندازه گیری کنید. همه اینها می تواند به پیش بینی رفتار کارکنان در کارتان کمک کند.
استخدام افراد مناسب متناسب با فرهنگ و ارزش های شما به این معنی است که شما وقت کمتری را درگیر کار و مدیریت رفتاری می خواهید که در محیط کار نمی خواهید. زمان بیشتری را برای کار با آنها و شناختن رفتارهایی که می خواهید، سپری خواهید کرد. همچنین دیگر لازم به تمرین برخورد مناسب با کارمندان هم نخواهید داشت!
پیاده کردن رفتاری های مناسب مورد نظر در سازمان
اغلب اوقات، سازمان ها و مدیران شرکت ها رفتاری را که می خواهند از کارمندان شان دریافت نمی کنند، زیرا آنها به سادگی در مورد آن صحبت نمی کنند یا بر آن تاکید کافی ندارند. همچنین آنها در برخورد مناسب با کارمندان خودشان ضعیف هستند. مدیران معمولاً از کارمندان انتظار دارند که ذهنشان را بخوانند و یا نشانه های غیرمستقیم ظریف را انتخاب کنند.
شما نمی توانید درمورد رفتاری که از کارمندان انتظار دارید و رفتاری که نمی خواهید در محل کار خودتان مشاهده کنید بیش از حد ارتباط برقرار کنید. اطمینان حاصل کنید که رفتار مورد انتظار مستند بوده و برای همه کارمندان قابل مشاهده است.
آنها باید بدانند شما چه رفتاری را انتظار دارید و می خواهید از آنها ببینید. هرچه بیشتر در مورد آن صحبت کنید و با برخورد مناسب با کارمندان، بیشتر بطور مستقیم به آنچه از کارمندان خود می خواهید اشاره کنید، احتمال دستیابی به آن بیشتر می شود.
انتظارات مربوط به رفتار و عملکرد را در دفترچه راهنمای کارمندان، در ارتباطات کارکنان و به صورت حضوری به طور مداوم لیست کنید. بیان کنید و به طور مداوم در سطح یک مدیر توانمند روی هر خط تأکید کنید. این رفتارها را در فرآیند مدیریت عملکرد، اندازه گیری و ارزیابی کنید. علاوه بر این، پیامدهای عدم رفتار مطابق انتظار را به وضوح و با جدیت کامل بیان کنید.
برای برخورد مناسب با کارمندان ابتدا از خودتان شروع کنید
کارمندان به طور کلی از الگویی که توسط دیگران در سازمان تعیین می شود پیروی می کنند. نشانه هایی از چگونگی تنظیم نحوه رفتارشان را از مسئولان شرکت می گیرند. رهبران کسب و کار باید این مسئولیت مهم خود را بپذیرند و مطابق با رفتارهایی که می خواهند کارمندان هر روز انجام بدهند، عمل کنند. آنها باید برای همه کارمندان، یک الگوی رفتاری باشند.
ما یاد می گیریم که با پیروی از کسانی که کارهای درست را انجام می دهند. درست عمل کنیم و به همین ترتیب، وقتی کسانی که ما آنها را دنبال می کنیم، اشتباه می کنند. یاد می گیریم که چه کار اشتباهی انجام دهیم. در واقع هر کاری که شما بطور روزمره انجام می دهید، کارمندان تان نیز همان ها را تکرار می کنند.
در محیط کار نمی توانید دو مجموعه انتظار رفتاری داشته باشید. همانطور که والدین خوب با فرزندانشان رفتار درستی دارند. همه افرادی که در نقش نظارت یا رهبری هستند باید با الگوبرداری و راهنمایی رفتار خوب، برای گروه کاری خودشان مثل والدین شان رفتار کنند و با برخورد مناسب با کارمندان خودشان، برای آنها الگو شوند.
برخورد مناسب با کارمندان شامل توجه به رفتار کارمندان می شود
رفتار کارکنان تان را مشاهده و نظارت کنید. هر روز نشانه هایی رفتاری وجود دارد که باید برای مدیریت و هدایت موثرتر دیگران و همچنین برخورد مناسب با کارمندان به آنها توجه کنید.
به عنوان مدیر، این وظیفه شماست که چشم و گوش خود را باز نگه دارید تا مطمئن شوید این رفتار با آنچه سازمان نیاز دارد و انتظار دارد مطابقت داشته باشد. در غیر اینصورت از اصلاح آن اطمینان حاصل کنید.
مسئولیت پذیری در مورد رفتارها در بسیاری از سازمانها یک مشکل اساسی است. اما افراد باید در مورد نحوه رفتارشان در محیط کار پاسخگو باشند و مدیران در تمام سطوح باید با توجه کردن و پرداختن به مسائل رفتاری و همچنین برخورد مناسب با کارمندان، از وقوع این امر اطمینان حاصل کنند.
دیدگاهتان را بنویسید